חדשות

משרד הבריאות: לא נחייב הורים שטופלו באסותא בבדיקה גנטית

עם זאת, זוגות שירצו בכך יוכלו לבקש לבצע את הבדיקה | מטופלות שכבר בהריון יידרשו לאישור בית המשפט | ועדת הבדיקה של ד"ר בעז לב תמשיך לפעול בניסיון לאתר את מקור הטעות באסותא ראשל"צ

הדבקה בנגיף parvovirus B19 במהלך הריון עלולה להוביל לאובדן העובר. אילוסטרציה

בתום סדרת התייעצויות עם גורמי מקצוע וכן היוועצות שהתקיימה שלשום (ב') עם נציגי משרד המשפטים, החליטה הנהלת משרד הבריאות שלא לחייב הורים שטופלו ביחידת הפוריות באסותא ראשון לציון לבצע בדיקה לזיהוי קשר גנטי לעוברים שלהם.

מאז התגלה הכשל שאירע ביחידת הפוריות של אסותא ראשון לציון, קיימו שלושה צוותים שונים בדיקות לאיתור מטופלות ו/או זוגות שקיימת סבירות גבוהה יותר לקשר שלהם לאירוע. משרד הבריאות הנחה את הנהלת אסותא להודיע על כך בתוך זמן קצר למטופלות ו/או הזוגות שאותרו בבדיקות הללו, והם יוזמנו על ידי אסותא לשיחה שבה יוצגו להם כלל האפשרויות העומדות לרשותם.

בהתאם להחלטת משרד הבריאות, המטופלות ו/או הזוגות הרלוונטיים לא יחויבו בביצוע בדיקה לאיתור קשר גנטי, אולם הם יוכלו לבקש את ביצועה של בדיקה מסוג זה, ככל שירצו בכך. כפי שכבר דווח בדוקטורס אונלי, כמעט 1,000 מטופלים ומטופלות במחלקה חתמו על עצומה לביצוע בדיקות גנטיות בתינוקת שנולדה זה עתה.

מטופלות ו/או זוגות שכבר מצויים בהריון וכן מי שכבר נולד להם ילד ויהיו מעוניינים לבצע בדיקה, יידרשו על פי חוק לקבל אישור מקדים מבית המשפט לשם ביצוע הבדיקה. בנוגע למטופלות ו/או זוגות שטרם בוצעה החזרה של העובר שלהם, בוחנת המדינה האם יש סמכות חוקית לאפשר להם לבצע את הבדיקה לזיהוי קשר גנטי מבלי לבקש את אישורו של בית המשפט. הכרעה בנושא תתקבל עוד השבוע.

עוד הוחלט במשרד הבריאות כי ועדת הבדיקה שהקים נציב קבילות הציבור למקצועות הרפואה, ד״ר בעז לב, תמשיך לבצע בדיקה מקיפה שמטרתה לאתר את מקור הטעות שגרמה להעברת העוברים השגויה.

נושאים קשורים:  אסותא ראשון לציון,  פרשת העוברים,  בדיקות גנטיות,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות