חדשות

מנהל המכון האונקולוגי ב"וולפסון" זומן לשימוע לפני השעיה

השימוע ייערך במשרד הבריאות בעקבות אירוע אלימות חריג במכון האונקולוגי ותלונה במשטרה שהגישה אחות נגד ד"ר רונן ברנר | מנהל המכון הודיע לחולים על סגירתו והם יופנו לטיפול בבתי חולים אחרים

ד"ר רונן ברנר, מנהל המכון האונקולוגי ב"וולפסון". צילום: דוברות בית החולים

(עדכון) מספר שעות לאחר פרסום הידיעה ולאחר שהופעלו לחצים על משרד הבריאות מצד ההסתדרות הרפואית, נדחה השימוע והוא צפוי להתקיים ביום שני בשבוע הבא.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, הנחה היום (ד') את הממונה על המשמעת במשרד הבריאות לזמן את ד״ר רונן ברנר, מנהל המכון האונקולוגי בבית החולים וולפסון בחולון, לשימוע לפני השעיה דחופה לאחר אירוע אלימות חריג שאירע אתמול במכון.

באירוע שפרטיו הובאו למשרד הבריאות ואירע אתמול במכון האונקולוגי ב"וולפסון", התפרץ מטופל בצעקות למשרדו של ד״ר ברנר. עד הגעת המאבטחים והשוטר, נכנסה אחת האחיות למשרדו של ד״ר ברנר והוציאה את המטופל. רגעים לאחר מכן יצא ד״ר ברנר ממשרדו ולכאורה פנה לאחיות בצעקות וגידופים. האחות האחראית דיווחה על האירוע והגישה תלונה במשטרה כנגד ד״ר ברנר.

בתום האירוע, דווח למשרד הבריאות, ד״ר ברנר עזב את המקום לאחר ששלח הודעה למטופלים על סגירת המכון.

כזכור, במהלך התקופה האחרונה נעשו נסיונות ליישב את המחלוקות בין מנהל המכון לאחיות העובדות בו ולהנהלת בית החולים, וזאת באמצעות הליך גישור בראשותה של השופטת בדימוס הילה גרסטל.

בגין האירוע אתמול החליט מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ אש על זימונו של ד״ר ברנר לשימוע לפני השעיה דחופה. השימוע ייערך על ידי איציק אור, הממונה על תחום המשמעת במשרד הבריאות.

לאור ההתפתחויות ועל מנת לאפשר טיפול הולם ומקצועי למטופלי המכון, הנחה ד״ר דודו דגן, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים, את בתי החולים איכילוב, שיבא ושמיר-אסף הרופא, להיערך לקליטתם של המטופלים להמשך טיפול עד הודעה חדשה. ממשרד הבריאות נמסר כי נעשה כל מאמץ על מנת שהאירועים לא יפגעו בטיפול ובבטיחות הטיפול של מטופלי המכון.

בהר"י איימו להשבית את בית החולים וולפסון

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י, מסר לאדיר ינקו מ-ynet: "קיבלנו בתדהמה את הזימון לשימוע של ד״ר רונן ברנר. אכן, ד״ר ברנר הותקף אתמול ואף הגיש תלונה במשטרה. תמוה שתוך כדי הליך גישור המתנהל גם היום, מזמן משרד הבריאות את ד״ר ברנר לשימוע. לא יקום ולא יהיה! מזכירות הר״י תתכנס הערב לדון בצעדים החד צדדיים של משרד הבריאות".

בהמשך נודע כי יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, כתב למנכ"ל משרד הבריאות: "עולה החשש כי הנכם עושים שימוש לרעה בסמכותכם ומנצלים את אירוע האלימות כדי לפגוע ולעקוף את הליך הגישור המתנהל כעת ואת הפתרונות המסתמנים במסגרתו. למעלה מזאת, למיטב ידיעתנו, סמכות זו לא הופעלה מעולם כלפי רופאים, וברור לכל כי זהו אקט קיצוני שלפני שנקטתם בו ראוי היה לשמוע גם את ד"ר ברנר ולפנות לארגון היציג לליבון הדברים.

"הר"י רואה בחומרה רבה את הצעד שנקטתם, וככל שלא תמשכו את הזימון לאלתר ותודיעו על ביטול השימוע, אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות, בשלב הראשון, השבתת בית חולים וולפסון. למען הסר ספק, הנחינו את ד"ר ברנר שלא להתייצב לשימוע".

כאמור, לאחר שהופעלו לחצים על המשרד מצד ההסתדרות הרפואית הוחלט במשרד הבריאות לדחות את השימוע, שצפוי להתקיים ביום שני.

נושאים קשורים:  ד"ר רונן ברנר,  שימוע,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2022, 14:11

נראה שההנהלה הצליחה לרסק את ועד הרופאים בוולפסון. אבל ברצינות, וולפסון זה לא הופקינס. איי המצויינות שם לא מאד נושקים לאונקולוגיה.
אז אאיזה אונקולוג או אונקולוגית נורמליים , בהינתן חסר האונקולוגים בישראל, יסכימו להכנס לכן הצרעות הזה בתור מנהלים.

אנונימי/ת
17.08.2022, 14:12

איזה וקן הצרעות כמובן.

אנונימי/ת
17.08.2022, 19:17

מדינה אוכלת יושביה. בכתבה למטה של ד"ר תמרה קוליץ יש חוות דעת מעולה על ד"ר ברנר. מאחר והרופאים הם זן נחות שאפשר לעשות בו שפטים, הרי לכם התוצאה. כשהמערכת והשיטה שולטים, יש הרבה עיוות. סומנת, אכלת אותה. אגב, מי ששולט בהר"י=משפטנים. מנכ"ל הר"י=עו"ד. משפטנים התכנסו החודש והחליטו לקדם בית דין מיוחד לתביעות נגד רופאים. הרופאים במיוחד הפוליטיקאים שבהם יו"ר ושות' מרכינים ראש ושותקים. אין בית דין לשיפוט עורכי דין, מהנדסים ורואי חשבון אבל נגד רופאים יהיה גם יהיה. מי שנותן שישלטו בו הופך לעבד נרצע של המערכת.

אנונימי/ת
17.08.2022, 19:17

לא פעם ראשונה בהסטוריה שהנהלת בית חולים משתמשת באחיות כדי לסלק רופא.

17.08.2022, 19:33

מדוע לא פורסמה התגובה התקיפה של יו"ר אר"ם פרופ' פלדמן?

17.08.2022, 20:25

בזמן אחרון אחיות מרגישות חופשיות בהגשת תלונות נגד רופאים , אני אישית הותקפתי על ידי אחות במרפאה תעסוקתית שמנהל בה , בצעקות בנוכחות החולים והתלוננתי עליה להנהלה , אך בסופו של דבר היא התלוננה עלי על תקיפה והנהלה מיהרה לאשים אותי בהתעמרות והציעה " מיד לרדת קומה ומניהול " !!! ללא בירור כל שהו , אני נמצא בבית מושפל וחולה , ללא עזרה שך ועד רופאים .
לדעתי , התנהגות כזאת של הנהלה יכולה להביא לפגיעות נוספות ברופאים
ויש לטפל באופן מיידי בעניין ....

אנונימי/ת
17.08.2022, 20:38

בושה שאחות תנהל את העניינים
ובושה של ההסתדרות הפואית

בושה להנהלת המחוז. כל כך קל לפגוע ברופאים ולוותר עליהם

אנונימי/ת
17.08.2022, 21:01

הזיה, מפחידה מה שעושים לרופאים במדינה ההזויה שלנו

אנונימי/ת
17.08.2022, 21:39

הכל נובע מחוסר אכפתיות וחוסר קולגיאליות של הרופאים כלפי עצמם.
יש לפטר בדחיפות את ועד רופאי וולפסון שנגוע באימפוטנטיות ואדישות

אנונימי/ת
17.08.2022, 21:49

אין ספק דר ברנר נמצא לאחרונה תחת לחץ כבד, על סף שבירה בעקבות מה שנעשה לו לאחרונה. איך יתכן שרופא כה מקצועי ומסור פתאום הפך למטרה. לא ברור מה קרה אתמול ולא נדע קרוב לוודאי, אבל אותה מתלוננת שקשה לקרוא לה אחות שתחשוב חצי פעם מה היא חוללה. לבסוף היא השביטה מכון שלם וזה מכון אונקולוגי, ועד שכל המטופלים יסתדרו איפשהו הם עוד יסבלו רבות.
יש צוותים סיעודיים שלמים שמתפקדים על פי היגיון שלהם ומנסים להכתיב לרופאים את הסדר היום.
רופא הכי מקצועי והכי מסור ומוערך ע''י מטופלים שלו מול אגו אחות אחראית כלום. יאכלו אותו.
תצילו מכון אונקולוגי בוולפסון, יכול להיות אחד ממקומות בודדים במוסד ראויים לשבח.
דר פלדמן אנא ממך תתערב
ברנר רק התחלה

אנונימי/ת
17.08.2022, 22:15

עוד דוגמה למניפולציה שמפעילות ה"פמינסטיות" הארורות.

אנונימי/ת
18.08.2022, 07:42

כך גם בכללית, במיוחד מחוז שרון שומרון. כל פקידה הזויה מעלילה על רופאים ומתייחסים לדבריה כאילו דברי אלוהים חיים.

עבדתי ועדיין קצת עובד בכללית מחוז שרון.(47 שנה)
אז לחבר האנונימי. אנא פרט קצת על אותה "פקידה הזויה"
לא יפה סתם להאשים מבלי לתת שום פרט כלשהו.

אנונימי/ת
18.08.2022, 08:20

תחושה קשה של נקמנות אישית מצד מנהלת בית החולים שהחליטה לתקוע חץ ולסמן סביבו מטרה. ושילך הרופא מסור לעזאזל ושימותו (אשכרה, על באמת ימותו) החולים.
איפה ועד הרופאים? איפה הר"י?

אנונימי/ת
18.08.2022, 08:25

הוא בעצמו נציג בוועד הרופאים (זה גם בתגובה למי ששאל איפה ועד הרופאים וגם בתגובה למי שקרא לפטר את ועד רופאי וולפסון).

אנונימי/ת
18.08.2022, 09:27

אני הפעלתי שרות בתחום הכירורגיה בבית חולים ששהה בתוך מחלקה לא כירורגית. האחות האחראית לא אהבה שהייתי מאשפז הרבה חולים לניתוחים וביניהם גם ססיות. היא היתה בנוסף בלחץ עקב אירוע משפחתי חשוב. האחות הזאת סירבה לפנות לרופאים המתמחים במחלקת האם לטיפול השוטף במהלך הפוסט-אופרטיבי. אני פניתי אליה והאשמתי אותה בזה שהחולים שלי לא מקבלים טיפול שווה כמו החולים האחרים שבמחלקה.
היא עזבה על המקום את מקום העבודה, לקחה חופש לטפל באירוע המשפחתי ואמרה שהיא לא תחזור לעבודה בגללי. משרד אחות ראשית פתח במתקפה חסרת תקדים נגדי והסגנית של המחלקה נתנה את הטלפון החכם שלה לאחות זוטרה בכדי להקליט אותי בסתר בזמן הביקור ביודעין שאני נוהג להתלונן על הטיפול הלקוי במנותחים שלי ומאשים בזה גם את האחות המפקחת. ההקלטה בסתר הועברה לנציבות ושם פתחו בקובלנה משמעתית נגדי ומשרד האחות ראשית גם דאג לשתף פעולה עם התקשורת בכדי לפגוע בי בתכנית טלוויזיה בפריים טיים תוך הסכמה נסתרת של הנהלת בית החולים. בסופו של דבר אני לא נפגעתי בתנאי העבודה שלי אבל כן נהרסה היחידה, נגרם נזק כבד לבית החולים עצמו וכמובן נגרם לי נזק מקצועי בלתי הפיך. וועד הרופאים לא נקט אצבע על זה שהאחות הקליטה אותי בסתר בזדון ואף דובבה אותי במהלך הביקור, וזאת מכיוון שאני לא הייתי שייך לקליקה הרפואית בבית החולים.

אנונימי/ת
18.08.2022, 09:46

המקרה הזה קיצוני בהחלט, אבל אתה וסיטואציה שלך דומה למקומות אחרים, אותו תסריט : רופאים אחרים שמתנהגים כמו קליקה, שאתה לא שייך, חוסר שיתוף פעולה של צוות סיעודי, ככה שכל אחות זוטרה יכולה להתלונן עליך, ועד רופאים היפוטטי. כי כל מה שאתה רוצה זה לעבוד במקצוע שלך כמו שצריך. מה לעשות עבודה מקצועית מלווה בדרישות מסויימות. כלפי כולם. אחרת זה חפיף ולא מקצועי.

אנונימי/ת
18.08.2022, 09:37

התעמרות בוטה של הנהלה ושל משרד הבריאות ברופא שהלואי שהיו עוד רבים כמוהו!

אנונימי/ת
18.08.2022, 12:03

יש לתמוך בד״ר ברנר ומלחמתו היא מלחמתנו.

אנונימי/ת
18.08.2022, 20:20

מעמד הרופאים בשפל המדרגה.

19.08.2022, 13:15

אף אחד לא יודע את האמת מאחורי סאגת המכון האונקולוגי בוולפסון. ברור כשמש שהתעלמות של ההסתדרות הרפואית מהמשבר הזה (או "הליכה בין הטיפות" כפי שהיה במשבר ההמטולוגיה בהדסה) תביא למשבר אמון חמור בין ציבור הרופאים לארגון היציג שלו. יו"ר הר"י ציון חגי- לפני ששופכים את דמו של ד"ר ברנר. עצור את המהלכים של משרד הבריאות והקם ועדת בדיקה מטעם הארגון.

אנונימי/ת
21.08.2022, 12:37

בהרבה בתי חולים בהן יש ועד אחיות חזק הן מרשות לעצמן לנהל את המחלקות ולהחליט לגבי מתן או אי מתן טיפול רפואי בניגוד לדעת הרופא המטפל כל זאת תוך ניגוד אינטרסים מובהק של האחיות שהן לא אומנו להתמודד איתו. כל מי שמוצא נגדן מסומן ומודח מתפקידו בדרך זו או אחרת. איפה הועד שלנו?

אנונימי/ת
21.08.2022, 13:11

אני מכיר אישית את ד"ר רונן ברנר מאז התמחותו במכון שבו הייתי רופא בכיר. הייתה לי אינטראקציה עימו בנושאים רפואיים בעת היותו מנהל המכון בוולפסון. התרשמותי היא מאדם הגון ובעל מקצוע מעולה. אינני מעלה על דעתי שהתנהגותו היא שלא לפי כללי התנהגות של רופא מן השורה.
מן הראוי לבדוק את התנהגות מנהלת בי"ח וולפסון. לעניות דעתי נקבע לכך גישור.
מה בוער למשרד הבריאות להשעות רופא שלא נאשם בעבירה על החוק. יש למשה"ב עודף מועמדים לוולפסון???

אנונימי/ת
21.08.2022, 23:01

בתור ''אחות זוטרה'' אני ממש לא מזועזעת או מתפלאת לקרוא את התגובות המנותקות של הדוקטורים הנכבדים שכאן. למה? כי רק היום צעק עלי בכיר באמצע החייאה ודיבר אלי בצורה גועלית.. דברים כאלו קורים אצלנו במחלקה באופן תדיר. כמובן שהמטופלים מקבלים יחס של נסיכים.. ו
לעיתים אני באמת תוהה לעצמי מי חינך את האנשים האלה.. חוסר דרך ארץ+ פיגור סביבתי/חוסר מודעות/אגו בכמות גבוהה. יש לי דוגמאות למכביר.

אנונימי/ת
22.08.2022, 06:55

לאחות הזוטרה... אמנם אני סבור שבכל מצב צריך לפנות לכל אדם באשר הוא בכבוד, עדיין יש נסיבות מקילות. והחייאה בהחלט נחשבת לכזו. לפעמים צריך לעורר מישהו במהירות ויש כאלה שאסרטיביות הולכת אצלם ביחד עם תוקפנות, אבל זה מחיר שנעדיף לשלם אותו מאשר שהחולה ימות.
אם טרם הבנת את זה את כנראה באמת זוטרה.

אנונימי/ת
22.08.2022, 16:45

האחות הזוטרה היתה זו שזיהתה מצוקה אצל המטופל, פעלה במקצועיות ויעילות. את מי שצריך לעורר כאן זה צוות כמוך שחושב שאיבוד שליטה, צעקות ולחץ תוך פגיעה בקולגות הן אלו שיחזירו את המטופל לחיים לעומת עבודת צוות מכבדת ובשיתוף פעולה. הזלזול שיש לרבים מן הצוות הרפואי כלפי הצוות הסיעודי הוא הרסני והנפגעים העיקריים הם המטופלים, אבל לפתע זה מחיר שכן מעדיפים לשלם.

אנונימי/ת
23.08.2022, 17:16

לצערי פעמים לא מעטות ענייני אגו וכבוד עולים ומתגברים על מטרתנו העיקרית-שלום המטופלים וחבל שכך.תחלואה זו פושה בכל חלקי החברה ופוגעת בסקטור הרפואי שגם כך נמצא בלחץ יומיומי מכיוונים שונים

אנונימי/ת
24.08.2022, 19:12

בוודאי פנים רבות למטבע. רשומון שלם. אני חייב להתעכב רק על הנקודה שהרופא מחליט לסגור את המכון ושולח הודעה למטופלים. כנראה שהוא קצת מגלומן והשמש בוודאי זורחת לו מהתוכס.