חדשות

כיצד טכנולוגיית הדמיה בתלת מימד יכולה לתמוך בתהליך הטיפול בסרטן?

חדר רדיותרפיה בסימולציה מלאה שנפתח בצרפת מאפשר הדמיה בתלת מימד ומעניק למטופלים חוויית הכנה המדמה את חדר הטיפולים בצורה מדויקת, כולל הציוד, הפרוצדורות ומשטח הטיפול

חדר הרדיותרפיה בסימולציה מלאה בתלת מימד. צילום: אתר דאסו סיסטמס

חדר רדיותרפיה בסימולציה מלאה בתלת מימד נפתח אתמול (ד') במכון ה. הרטמן, מכון רדיותרפיה בצרפת. חדר הטיפולים של הפרויקט הוא תאום וירטואלי של חדר חדש שהוקם במכון הרטמן לרדיותרפיה ורדיוכירורגיה הממוקם בסמוך למשרדים ולחדרי הטיפולים של בית החולים הצרפתי-בריטי בלוולואה פרה, צרפת, והוא מצויד בדגם האחרון של רובוט Cyberknife של חברת Accuray.

חדרי הטיפול בקרינה עלולים להיות מאיימים ומדכדכים עבור החולה אשר מותש ממילא מהמחלה. פרויקט VORTHExחדר רדיותרפיה בסימולציה מלאה בתלת מימד, מעניק למטופלים חוויה המדמה את חדר הטיפולים בצורה מדויקת, כולל הציוד, הפרוצדורות השונות ומשטח הטיפול, ומצייד את החולים בידע, היכרות ובהכנה מוקדמת לטיפולי הקרינה.

חדר הרדיותרפיה בסימולציה מלאה בתלת מימד במכון הרטמן, צרפת. צילום: אתר דאסו סיסטמס

הדמיית התלת מימד יוצרת במדויק את חוויית הטיפול: החדר, זרוע הרובוט, מיקום המטופל, התנאים והשלבים השונים. החוויה הוירטואלית, הניתנת לשילוב בקלות בתכנית הטיפולים של המטופל, זוכה לפיקוח של חבר צוות הבריאות של מכון הרטמן, המלווה את המטופל לאורך התהליך.

טיפול בקרינה משמש כמעט 60% מכלל חולי הסרטן. הרדיותרפיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות והיא מדויקת ויעילה מבעבר, אבל חדרי הטיפול בקרינה עלולים להיות מאיימים ומדכדכים עבור החולה, המותש ממילא מהמחלה. למטופלים קשה להכין את עצמם לפרוצדורות, להסברים הרפואיים ולעצם השכיבה על שולחן הטיפולים. תמיכה נכונה במטופל עשויה להיות משמעות למאבק שלו במחלה.

מכון הרטמן חבר אל מכון רפאל כדי ליישם גישה הוליסטית על ידי שילוב טיפולים חדשניים וליווי מותאם אישית ומתואם. "דאסו סיסטמס" סיפקה עבור פרויקט VORTHEx את המומחיות הטכנולוגית ואת ציוד המציאות המדומה.

נושאים קשורים:  הדמיה,  רדיותרפיה,  סימולציה,  חדשות,  טכנולוגיה רפואית
תגובות