חדשות

שני רופאים ישראלים מביה"ח שדה באוקראינה השתכרו ויוחזרו לארץ

ראש "כוכב מאיר", משלחת הרופאים והאחיות שהגיעה מישראל לאוקראינה לתפעל את בית חולים שדה, הודיע על החלטתו להדיח שני רופאים מהמשלחת בשל "התנהגות בלתי הולמת"

בית חולים שדה ישראלי על גבול אוקראינה-פולין. צילום: נעמה פרנק עזריאל

ד"ר דודו דגן ממשרד הבריאות, ראש "כוכב מאיר", משלחת הרופאים והאחיות שהגיעה מישראל לאוקראינה כדי לתפעל את בית חולים שדה עבור אזרחי אוקראינה, הודיע אמש (שבת) למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על החלטתו להדיח ולהחזיר ארצה שני רופאים מהמשלחת בשל "התנהגות בלתי הולמת".

מדובר על שני רופאים שצרכו אלכוהול ושתו לשוכרה מחוץ לשעות העבודה - האחד מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה והשני מבית החולים לגליל בנהריה - וכיוון שהתנהגותם זו חזרה על עצמה גם לאחר שהעירו להם על כך, הוחלט להחזירם לארץ. "מדובר באנשי סגל רפואה שלא עמדו בקנה אחד עם הסטנדרטים הראויים למשלחת רפואית לאומית", נמסר מאחד מחברי המשלחת.

בית החולים שדה, שהוקם במהלך חודש מארס בקרבת גבול אוקראינה-פולין, מתופעל על ידי 80 אנשי צוות מישראל. מיום הקמתו מציע בית החולים מענה הרפואי לזרם בלתי פוסק של פליטים שמגיעים אליו. הרופאים מישראל גם מכשירים צוותים מקומיים במתן הטיפולים בחולים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיבל אתמול כאמור דיווח מראש משלחת ״כוכב מאיר״ על החלטתו להחזיר לישראל את שני הרופאים עקב התנהגות בלתי הולמת, וביקש ממנהלי בתי החולים שבהם עובדים הרופאים בישראל להמשיך את הבירור עימם.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "הרופא מוחזר עקב התנהגות אישית שאינה עומדת ברף הציפיות מרופא המצוי באזור קרב, ממנו מצופה לעמוד בכוננות אישית ומקצועית גבוהה. לכשישוב ארצה, הנושא יתוחקר ויוחלט באשר לטיפול המשמעתי בעניינו".

מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה: "בהמשך להודעת המשרד על שני רופאים שהשתתפו במשלחת לאוקראינה שנשלחים חזרה ארצה, אחד מהם מרמב"ם, הנהלת רמב"ם התבשרה הבוקר על החלטת מנהל המשלחת בבית החולים הישראלי באוקראינה. אין לנו פרטים על הנסיבות המלאות של האירוע. מנהל רמב"ם יקיים בירור עם הרופא כאשר זה ישוב ארצה.

"אנו מזכירים שמדובר בהחלטה מקומית של מנהל המשלחת והפרטים טרם הובררו. אנו מתייחסים לאירוע ברצינות, ויחד עם זאת לא נפרסם פרטים נוספים ו (אין לנו את התמונה המלאה) ולא נתייחס לסיפור בשלב זה לפני שיתקיים בירור".

נושאים קשורים:  בית חולים שדה,  משלחת רפואית,  ד"ר דוד דגן,  אוקראינה,  חדשות
תגובות
11.04.2022, 19:12

ובישראל הם לא משתכרים? אולי הם מגיעים לעבודה קצת שתויים? רחמנא ליצלן.

אנונימי/ת
11.04.2022, 19:52

שתו בזמנם הפנוי, מה הסיפור

אנונימי/ת
11.04.2022, 21:35

QISHKOOSH

11.04.2022, 22:59

אולי הגיע הזמן לדאוג גם לצוותים רפואיים,משנחשפים למראות ולחוויות קשות, למרחב שבו יוכלו לפרוק משהו מהחוויה שעוברת עליהם.

אנונימי/ת
12.04.2022, 11:22

אם הרופאים האלו לא מגיעים שיכורים לעבודתם בארץ, מדוע מעשיהם מחוץ לשעות עבודתם הם עניין לבירור הנהלות בתי החולים?

אנונימי/ת
12.04.2022, 19:49

מצוין...יש הבדל בין לשתות ולהשתכר.... שייתביישו אותם רופאים...

אנונימי/ת
12.04.2022, 22:02

מה הם מחפשים שם?

אנונימי/ת
15.04.2022, 11:19

הם עלו לארץ מדנמרק ושם הם למדו לשתות שהרי אנחנו יודעים שרופאים נחבר העמים לא שותים....מים, וכמובן כל הצברים הישראלים שתיינים בני שתיינים, ארבע כוסות בפסח וכו'....