חדשות

משרד הבריאות מתנגד לחוק לפיו בדיקות ראייה יימסרו ללקוח מיד בתום הבדיקה

לטענת משרד הבריאות, החוק מטיל עליו אחריות פיקוח ואכיפה. ח"כ אלי אלאלוף: "אתם מתעקשים לסבך הצעת חוק פשוטה"

בדיקת ראייה (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות מתנגד להצעת החוק לפיה תוצאות בדיקת ראייה יימסרו ללקוח מיד בתום הבדיקה, וזאת לאחר שהצעת החוק אושרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית בדיון שקיימה ועדת הבריאות של הכנסת.

בדיון הודיעה עו"ד אביטל אגמון מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות כי המשרד מתנגד לחוק  וידרוש דיון נוסף בו בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת כיוון שלטענתה החוק מטיל אחריות פיקוח ואכיפה על משרד הבריאות.

הצעת החוק שאושרה, כאמור, פה אחד בוועדה, הוגשה על ידי חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב. לפיה: בתום בדיקת ראייה, ימסור אופטומטריסט למטופל מיד את תוצאותיה ואת המרשם להתאמת משקפיים או לעדשות מגע.

בדיון אמר ח"כ אשר: "קוצר רואי לא יהיה עוד שבוי בידי סניף מסוים של חברה או אופטומטריסט מסוים. אם לאדם מרעננה נשברים המשקפיים בטבריה, צריך שיהיה לו המרשם בכיס על מנת שיוכלו לספק לו באופן מיידי זוג משקפיים חדש. תוצאות הבדיקה שייכות לנבדק".

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה ובריאות בכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הגיב לדברי נציגת משרד המשפטים: "אין כאן כל הטלת אחריות חדשה. אתם מתעקשים לסבך הצעת חוק פשוטה. הכנסת היא זו שתחליט ויש לעמוד דום מול הכרעתה".

ח"כ אשר הוסיף: "טענות נציגת הממשלה מעידות על בריחה מאחריות. אין כאן כל מחויבות של המשרד אלא של הענף ושל בתי העסק עצמם".

בסופו של הדיון, הצעת החוק אושרה כלשונה. ח"כ אשר הודיע שיגיש בקשה לדיון מחודש (רביזיה), שבה ישתמש במידה שיידרשו התאמות נוספות.

נושאים קשורים:  בדיקות ראייה,  הצעת חוק,  חדשות,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות
אנונימי/ת
18.06.2018, 18:28

הלוביסטים של מיגזר האופטומטריסטים דואגים לביזנעס של האופטומטריסטים. משרד הבריאות שאולי קיבל תרומה למוסדות חסידי גור מתקפל.

אנונימי/ת
18.06.2018, 19:53

טעית בפרשנות ,
במקור, חוק זה התכוון לפגוע באופטומטריסטים ולחייבם לתת את תוצאות הבדיקה בחינם גם אם הנבדק לא שילם על הבדיקה , מכיוון שחלקם מבצעים את הבדיקות ללא תשלום,
במידה והנבדק משלם על הבדיקה הוא זכאי לקבל את תוצאותיה.

הלוביסטים במקרה זה הועסקו ע"י רשתות הפארם ודוכני המשקפיים כדוגמת קרולינה למקה.

אנונימי/ת
18.06.2018, 23:06

מן הראוי שלא ימכרו האופטומטריסטים את מרכולתם בחינם ואם הם מתעקשים להזנות את מקצועם ולבצע בדיקות חינם על מנת למכור מוצרים-שישלמו.
ידע הינו מוצר שווה כסף ובדיקה על ידי איש מקצוע בכל תחום אינה אמורה להינתן בחינם.

אנונימי/ת
19.06.2018, 06:44

בריחה מאחריות כלשהי היא כנראה הקו המוביל במשרד הבריאות , אין שקיפות לכאורה לאופן קבלת ההחלטות במשרד ולא נבדק הקשר עם אופטומטריסטים,חברות הפארמה וכד. חבל על בזבוז זמן מיותר בדיון מחודש להצעה טובה(לשם שנוי) שאושרה. תוצאות הבדיקות שייכות לנבדק !לצורך השוואה-בנושא נזקי העישון והסיגריות בקרב הציבור כולו, משרד הבריאות אחראי בהחלט באשר לא שם קץ להפצה,לפרסום ולעידוד העישון ולא מפעיל אכיפה מספקת.