חדשות

ה-FDA החל לקדם הפחתת ניקוטין בסיגריות לרמה שאינה ממכרת

מינהל המזון והתרופות של ארה"ב פירסם הודעה בעניין, שקבעה כי ייערכו מחקרים וייאסף מידע בעניין, במה שמסתמן כצעד ראשון בדרך לאימוץ חוק בנושא

חפיסות סיגריות, עישון (צילום: אילוסטרציה)

מינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) פירסם בסוף השבוע הודעה לפיה יצרניות הסיגריות יידרשו בקרוב להפחית ברמת הניקוטין שבמוצריהם - לרמה שאיננה ממכרת. ההנחה היא, שהמהלך יביא לצמצום של אוכלוסיית המעשנים בארה"ב וגם להפחתת שיעור מקרי המוות כתוצאה מעישון.

ההודעה שפירסם ה-FDA מוגדרת כמהלך מקדים להצעת החוק חדשה בנושא שמקדם המינהל. הצעת החוק תהיה "מסגרת מקיפה למדיניות חדשה", הגדיר זאת ראש ה-FDA, ד"ר סקוט גוטליב.

כחלק מההכנות לחקיקה בנושא זה הן ילוו בבחינת כל המידע המדעי הנדרש גם לשם קביעת הרמה הספציפית של ניקוטין הנדרשת כדי להשיג את יעדי החוק. כמו כן ייאספו נתונים נוספים שיבהירו מהי תגובת ציבור המעשנים למהלך הרגולטורי.

כמו כן יש כוונה לברר גם את סוגיית הטעם הנלווה לסיגריות, כמו למשל מנתול, שגם הוא תורם להתמכרות לעישון .

הודעת ה-FDA ותדרוך לתקשורת בעקבותיה נעשו במקביל לפרסום מאמר רפואי-מדעי חדש בנושא הזה ב-NEJM. המאמר בחן את האפקטים הבריאותיים של הפחתת רמת הניקוטין בסיגריות .

על פי הערכות מחברי המאמר, כ-5 מיליון מעשנים-בגירים נוספים בארה"ב בלבד עשויים להיגמל מעישון בתוך שנה מכניסת חוק חדש שיחייב הפחתה ברמת הניקוטין הממכר בסיגריות. עד שנת 2100 יש לצפות שיותר מ-33 מיליון בני נוער ובגירים צעירים ימנעו מעישון, כך ששיעור המעשנים באוכלוסייה יירד מ-15% כיום ל-1.4% בלבד במועד היעד.

התוצאה גם תהיה הפחתה של יותר מ-8 מיליון מקרי מוות הנקשרים לעישון עד סוף המאה. כיום, מספר המעשנים בארה"ב מוערך ב-40 מיליון בני אדם ועישון תורם למותם של 480 אלף מדי שנה.

ד"ר אריקה סווארד מהאיגוד האמריקני למחלות ריאה העריכה כי יוזמת החקיקה תיתקל בהתנגדות חריפה מצד יצרניות הסיגריות. "יהיה צורך בהרבה מאד פעילות פוליטית כדי להתגבר על המהמורות הללו", אמרה.

ננסי בראון, מנכ"לית איגוד רופאי הלב בארה"ב, בירכה על החלטת ה-FDA כ"צעד חשוב וראוי לשבח ובכיוון הנכון". "אנחנו מעודדים את ה-FDA שלא להירתע ולא לעצור בתהליך החקיקתי הנדרש, עד שהחוק יהיה מחייב".

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  מינהל המזון והתרופות,  עישון,  ניקוטין,  התמכרות
תגובות