תיאור מקרה

תיאור מקרה: התלקחות הפרעות אוטואימוניות בעקבות חיסון לקורונה

דיווחים אחרונים מראים כי חיסון נגד קורונה עלול לעורר התלקחויות או החמרה של מחלות אוטואימוניות קיימות, כולל הפרעות חדשות | על שלושה מקרים של התלקחות הפרעות שלפוחיתיות אוטואימוניות

פמפיגואיד בולוס. אילוסטרציה

הפרעות שלפוחיתיות אוטואימוניות מתפתחות עקב הופעת נוגדנים עצמיים המכוונים לחלבוני הידבקות בין-תאיים (המידסמוזומים ודסמוזומים). הפרעות אלו יכולות להיות מופעלות על ידי זיהומים ויראליים וחיסונים.

דיווחים אחרונים מצביעים על כך שחיסון נגד קורונה עלול לעורר התלקחויות או החמרה של מחלות אוטואימוניות קיימות, כולל הפרעות אוטואימוניות חדשות. עם זאת, נתונים בדבר החמרה בהפרעות בולוסיות אוטואימוניות קיימות עקב קבלת חיסון לקורונה עודם חסרים.

במסגרת תיאור מקרה אשר פורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Medical Case Reports הוצגו שלושה מקרים, שניים של גברים לבנים, בגילאי 69 ו-88, עם bullous pemphigoid ואחד נוסף של אישה לבנה, בת 50, עם pemphigus foliaceus, אשר פיתחו התלקחות קלה ונשלטת של מחלתם עקב קבלת חיסון לקורונה.

ההתלקחויות זוהו מיידית וטופלו באופן מקומי או עם טיפול סטרואידלי סיסטמי במינון נמוך.

מתיאור מקרה זה עולה כי רופאי עור המטפלים בחולים עם הפרעות שלפוחיתיות אוטואימוניות צריכים להיות מודעים לפוטנציאל, הנדיר אמנם, של התלקחויות של הפרעות אלו בעקבות חיסון נגד קורונה.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  חיסון לקורונה,  מחלות אוטואימוניות,  חדשות,  תופעות לוואי
תגובות
06.10.2023, 10:49

מעבר לחשיבות התופעה המתוארת בדיווח זה ,משך את תשומת ליבי ( ולא בפעם הראשונה) את זה שמציינים כנתון חשוב שהמקרים היו של "לבנים". זה חשוב ? זה משנה במשהו?? לנתון זה יש משמעות כלשהי פיזיולוגית או פתולוגית ?
הגיעה הזמן שיפסיקו לציין צבע עור שברב המוחלט של המקרים לא מוסיף כלום מלבד הסטראוטיפ הגזעני שבדיווח נתון זה.