מינויים

מנהל חדש למחלקה הכירורגית במרכז הרפואי פורייה

פרופ' עודד יורים מונה למנהל החדש של המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה. הוא החליף את ד"ר ניסים גרון, שממשיך כרופא בכיר במחלקה

19.12.2017, 11:28

פרופ' עודד יורים מונה למנהל החדש של המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי ע"ש פדה בפורייה. הוא החליף את ד"ר ניסים גרון, שממשיך כרופא בכיר במחלקה.

פרופ' יורים למד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והתמחה בכירורגיה בהדסה ואחר כך בניו- יורק. התמחות על עבר בהשתלות איברים ב-UCLA ועמד שם בראש תכנית השתלות כבד מתורמים חיים.
בעבר ניהל את המחלקה הכירורגית ברמב"ם ובהמשך את היחידה לכירורגיית כבד, לבלב ודרכי המרה בבתי החולים הדסה בירושלים וקפלן ברחובות. בתפקידו האחרון שימש כמנהל המרכז לכירורגיית כבד ברמב"ם.
עם כניסתו לתפקיד החדש שיבח פרופ' יורים את ההתנהלות המקצועית של צוות המחלקה הכירורגית שאותה ניהל ד"ר גירון ב-16 השנים האחרונות. "האתגר עתה הוא להוסיף שירותים רפואיים שלא היו בעבר, כמו ניתוחי כבד, לבלב ודרכי מרה, ניתוחים מורכבים הדורשים מיומנות גבוהה. נוכל לפתח תחומים אלו כאן בפורייה ולחסוך לתושבי האזור את הנסיעות הארוכות לחיפה או למרכז הארץ. בנוסף קיים ממשק של תחומים אלו עם מחלקות נוספות במרכז הרפואי כמו אונקולוגיה, גסטרו ורדיולוגיה פולשנית. בכוונתי להרחיב את סל השירותים שיוצעו למטופלים".

פרופ' יורים ציין כי שכיחות סרטן הלבלב בישראל נמצאת בעלייה. מידי שנה מאובחנים בארץ כ- 500 חולים חדשים. גידולי הלבלב אחראים לתמותה של כ- 32,500 חולים בשנה בארה"ב ולתמותה של כ- 6% מכל חולי הסרטן במדינה זו. בישראל סרטן הלבלב הוא הגורם השלישי בשכיחות לתמותה מגידולים. "לכ-20% ממקרי סרטן הלבלב אפשר לעזור על ידי ניתוח וכריתת הגידול. עבור מטופלים אלה מדובר בסיכוי טוב יותר להתמודדות עם המחלה".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "פורייה",  פרופ' עודד יורים,  ד"ר ניסים גרון
תגובות
21.12.2017, 10:54

עודד, הגיע הזמן. בהצלחה רבה! מדן אילת בהדסה

אנונימי/ת
22.12.2017, 12:16

גם שם הוא יחריב את המחלקה

אנונימי/ת
22.12.2017, 12:17

התחנה הבאה בית חולים בעזה