חדשות

מחקר: נטילת הורמונים חלופיים מגבירה סיכון לסרטן שחלות

מטה-אנליזה שערכו חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד מצאה קשר בין Hormone Replacement Therapy לבין סרטן שחלות, גם אם מדובר בשימוש פחות מחמש שנים

טיפול בהורמונים (צילום: אילוסטרציה)

מטה-אנליזה של 52 מחקרים נפרדים שנעשו במשך השנים האחרונות מעלה, כי נטילת הורמונים חלופיים (HRT – Hormone Replacement Therapy) מגבירה את הסיכון לסרטן השחלות.

המחקר, שנעשה על ידי צוות מאוניברסיטת אוקספורד הבריטית, פורסם בסוף השבוע בכתב העת The Lancet

"הטיעון לפיו אין סיכון בנטילת הורמונים חלופיים לפרק זמן קצר פשוט אינו נכון".

טיפולי HRT נפוצים בקרב נשים מעל גיל 50, לאחר הפסקת המחזור החודשי. המחבר הבכיר בצוות המחקר, פרופסור סר ריצ'רד פטרו, ציין כי "הטיעון לפיו אין סיכון בנטילת הורמונים חלופיים לפרק זמן קצר פשוט אינו נכון".

רופאים יודעים זה מכבר על ההסיכון המוגבר להופעת סרטן שד בעקבות טיפולי HRT, כמו גם על העובדה כי הטיפולים מפחיתים סיכון לאוסטיאופורוזיס ולסרטני מערכת העיכול.

עם זאת, היתה עד היום מחלוקת לגבי הקשר שבין HRT לבין סיכון לסרטן שחלות. זאת, במיוחד לגבי נשים שנטלו את ההורמונים החלופיים כדי להקל בתסמיני המנופאוזה במשך פחות מחמש שנים.

אוכלוסיית המטה-אנליזה שנעשתה עתה הקיפה 21,500 נשים ועורכי המחקר הדגישו כי הפעם מצאו קשר מוכח בין HRT לבין סיכון לסרטן שחלות.

בראיון ל-BBC אמר פרופסור פטרו, כי מהעבודה שנעשתה מתברר שעל כל 1,700 נשים שנוטלות הורמונים חלופיים יש לצפות למקרה מוות נוסף אחד מסרטן זה.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  סרטן שחלות,  הורמונים חלופיים,  HRT,  Hormone replacement therapy
תגובות