חדשות

מקרה שלישי של אבעבועות הקוף: חולה נוסף אובחן באיכילוב

גבר כבן 34 הגיע לבית החולים איכילוב עם תסמינים מחשידים למחלה לאחר שחזר מטיול בחו״ל. החשד אומת לאחר בדיקה במכון הביולוגי

משרד הבריאות הודיע אמש (ג') על מקרה שלישי של אבעבועות הקוף בישראל. החולה הוא גבר כבן 34 שהגיע לבית החולים איכילוב בתל אביב עם תסמינים המחשידים לאבעבועות קוף לאחר שחזר מטיול בחו״ל. החשד אומת לאחר בדיקה במכון הביולוגי.

"אבעבועות קוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות", נמסר. "אנו קוראים למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית וחזר מחו"ל או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא/ה המטפל/ת".

סילבי בריאנד, מנהלת המחלקה למוכנות עולמית מפני מפגעים זיהומיים בארגון הבריאות העולמי, מסרה בשבוע שעבר כי קצב ההתפשטות וההידבקות של אבעבועות הקוף הוא איטי יותר מאשר נגיפים אחרים. לדבריה, בשלב הזה אין צורך בחיסון המוני לאבעבועות הקוף, אך ייתכן שיהיה צורך במתן חיסונים ממוקדים למי שנחשפו לחולים מאומתים.

"הצעדים הטובים ביותר בשלב זה הם לחקור את מקרי ההידבקות, לאתר את החולים כדי למנוע שרשראות הדבקה ולהקפיד על בידוד ביתי", ציינה בריאנד.

בכירים נוספים בארגון הבריאות העולמי אמרו גם הם כי ניתן למנוע את המשך התפשטות המחלה גם ללא צעדים קיצוניים וכי בשלב זה אין צורך בחיסון המוני של האוכלוסיה נגד הנגיף.

נושאים קשורים:  אבעבועות הקוף,  איכילוב,  ארגון הבריאות העולמי,  חדשות
תגובות