מחקרים

אימונותרפיות של מעכבי נקודות בקרה באנשים עם טרשת נפוצה

לאחרונה, פורסמו ממצאיו של מחקר בו חוקרים ביקשו להעריך תוצאים בקבוצה של מבוגרים עם טרשת נפוצה שקיבלו מעכבי נקודות בקרה

מטרת החוקרים הייתה לבחון תוצאים בקבוצה של מבוגרים עם טרשת נפוצה שקיבלו מעכבי נקודות בקרה (immune checkpoint inhibitors - ICI). ICI מייצגים סוג חדש של תרופות שאושרו לטיפול במספר סוגי סרטן ובלוקואנציפלופתיה מולטיפוקלית מתקדמת (progressive multifocal leukoencephalopathy - PML). עם זאת, בשל הסיכון לתופעות לוואי אוטואימוניות, השימוש בהם באנשים עם מחלות אוטואימוניות כגון טרשת נפוצה הוגבל.

המחקר בוצע במתכונת של מחקר רטרוספקטיבי של מרכז יחיד. החוקרים ביצעו סקירה של נתוני הרשומות הרפואיות עבור אנשים עם טרשת נפוצה שטופלו עם ICI.

תוצאות המחקר הדגימו כי ישנם שבעה אנשים עם טרשת נפוצה, עם גיל ממוצע (SD) בשימוש ב-ICI של 55.4 (13.7) שנים ומשך טרשת נפוצה ממוצעת של 18.2 (12.2) שנים. שישה טופלו בסרטן; 1 טופל ב-PML. לאחר מעקב ממוצע (SD) של 1.76 (2.15) שנים לאחר ICI, התוצאים הם: אין עדות למחלה (2), מחלה גרורתית שארית (1), מוות כתוצאה מסרטן (1), מוות עקב PMLי(1), ולא המשיך במעקב (2). יש לציין, 0 מתוך 7 חולים חוו הישנות טרשת נפוצה; לשניים מתוך שישה היו נגעים חדשים בהדמיית תהודה מגנטית אסימפטומטית. בשלושת המטופלים עם ציוני הרחבת מצב מוגבלות (expanded disability status scale - EDSS) בבסיס ובמעקב, EDSS נשאר יציב (דלתא ממוצעת 0.13).

החוקרים הסיקו כי בקבוצה זו, אף אחד עם טרשת נפוצה לא חווה הישנות קלינית ושליש חוו פעילות רדיולוגית אסימפטומטית לאחר טיפול ב-ICI.

מקור:

Nylander AN, Rowles W, Poole S, Bove R. Clinical outcomes after use of checkpoint inhibitor immunotherapies in people with multiple sclerosis. Multiple Sclerosis Journal - Experimental, Translational and Clinical. 2024;10(2). doi:10.1177/20552173241252563

נושאים קשורים:  מחקרים,  טרשת נפוצה,  EDSS,  מעכבי נקודות בקרה,  סרטן
תגובות