חדשות

בתי החולים בצפון בכוננות מלחמה: הנחיות חירום לעובדים

מנהלי בתיה"ח בצפת ובנהריה נערכים לפעול במתכונת אי בודד | במרכז הרפואי לגליל נדרשו העובדים לצמצם חופשות והיעדרויות | ב"זיו" התבקשו הצוותים הרפואיים להיערך לשהות ממושכת בבית החולים

העברת מאושפזים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. צילום ארכיון: רוני אלברט

נמשכת היערכות מערכת הבריאות להסלמה בצפון. היום (ה') נערך מפגש בנושא בין הנהלת המרכז הרפואי לגליל בנהריה ל-20 ראשי רשויות מהצפון. מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, הנחה בנוסף את עובדי בית החולים להיות במוכנות והורה לצמצם חופשות והיעדרויות כך שהיקף החופשות והיעדרויות לא יעלה על 33% בכל מחלקה, אגף או מדור.

"אנו נערכים לכך שהמציאות האזרחית סביבנו תשתנה וממנה תושפע גם יכולת העובדים להגיע, לחזור או לשמור על רצף משמרות סדור", ציין פרופ' ברהום והוסיף: "אין כל ספק כי הסבירות להתלקחות אירוע מלחמתי בצפון מצויה בעלייה מתמדת ואנו מבינים כי היא עשויה להיפתח ללא כל התרעה. רמת המוכנות הנדרשת מאיתנו גבוהה כבר כמעט תשעה חודשים, אולם כעת נדמה שנידרש למעט יותר. זמינות, נגישות ומיידיות - אלה הם עקרונות שמוכרים לכולכם מזה זמן, אולם חשיבותם בעת הזו קריטית יותר", כתב לעובדיו.

בית החולים בנהריה צבר מלאים בכלל המישורים על מנת להיות ערוך לפעולה במתכונת ״אי בודד״ למספר ימים, והיערכות דומה נעשית גם במרכז הרפואי זיו בצפת. מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמן זרקא, חידד את ההנחיות לעובדים, הדגיש כי אין מידע קונקרטי על הסלמה בטחונית בצפון, אך ציין כי המלחמה עשויה לפרוץ ללא התרעה.

בשל אפשרות לתקלות ברשתות הסלולריות, מגבלות תקשורת וצפי לעומס בצירי התנועה, פרופ' זרקא התייחס גם לדרכי הגעה לבית החולים זיו ולנושא לוחות הזמנים במשמרות בהתאמה לפרוץ מלחמה. הוא ביקש מהעובדים להיערך להגעה מהירה לבית החולים, להכין פריטים אישיים חיוניים הנדרשים לשהות ממושכת ובנוגע לחופשות, ציין כי חשוב שהעובדים ייצאו לחופשות אך עליהם להיות ערוכים לביטולן במידת הצורך.

נושאים קשורים:  בית החולים זיו,  המרכז הרפואי לגליל,  היערכות חירום,  מלחמת חרבות ברזל,  חדשות,  פרופ' מסעד ברהום,  פרופ' סלמן זרקא
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2024, 10:25

ידיעה שאין בה מאום