חדשות

אין כניסה לאוטובוסים: עובדים ומטופלים ב"שיבא" נאלצים לצעוד

תלונות של תושבי שכונת קריית קריניצי הסמוכה לביה"ח גרמו לעיריית רמת גן לחסום את הכניסה לאוטובוסים במסוף קציר | שיבא: "לא נועצו איתנו" | משרד התחבורה: "עוד שנה ייפתח מסוף חדש"

מבט אווירי על המרכז שיבא, תל השומר. צילום: עומר פישמן/ פלאש 90

שלושה קווי אוטובוס הפסיקו לאסוף נוסעים מבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שעיריית רמת גן ביצעה שינוי במסוף האוטובוסים הסמוך לבקו"ם, בעקבות תלונות של תושבי שכונת קריית קריניצי ברמת גן. על כך דיווח אתמול (ב') יובל שדה בכלכליסט.

תושבי פרויקט בשכונת קרית קריניצי, הסמוכה לבקו"ם ולבית החולים שיבא, יצאו נגד פעילותו של מסוף קציר, שלטענתם הוא פיראטי ואינו מופיע בתכניות. עיריית רמת גן בתגובה הציבה גדר במסוף שמונעת מאוטובוסים לצאת ממנו לכיוון דרום. בעקבות כך חברת דן, המפעילה את קווים 65 ו־104, לא יכולה לספק את שירות האיסוף מ"שיבא".

בשל הסדרי התחבורה החדשים נאלצים המטופלים ועובדי בית החולים לרדת מהאוטובוס שבו הגיעו אל מסוף קציר, להיכנס רגלית ולעתים גם בכסאות גלגלים למרכז הרפואי ושם לעלות על אוטובוס נוסף. "שינוי זה נעשה מבלי שנבחן מול צורכי האוכלוסיה שמגיעה למכרז הרפואי והתייעצות איתנו", כתב סמנכ"ל הלוגיסטיקה והתפעול למנכ"ל משרד התחבורה. ב"שיבא" מפנים אצבע מאשימה גם כלפי התנהלות עיריית רמת גן.

במשרד התחבורה טוענים כי בעוד שנה צפוי להיפתח מסוף אוטובוסים חדש באזור שהיה נותן מענה לבעיות תושבי השכונה והיה מייתר את השינוי החד צדדי שביצעה העירייה.

מ"שיבא" נמסר: "הרשויות האחראיות החליטו לקחת את המטופלים והפצועים כבני ערובה בוויכוח המתמשך ביניהן. אנו פועלים למציאות פתרון מיידי עבור נהגי האוטובוסים על מנת שאלה יחזרו לנתיב התחבורה המקורי והמוסכם".

במשרד התחבורה הודיעו כי בשיתוף עם "שיבא" ועיריית רמת גן נבחנת הצעה להקצאת שטח חניה עבור הקווים הנפגעים בדרום תל השומר. "ההצעה אפשרית לביצוע, ומשרד התחבורה ממתין לקבלת היתר זמני לצורך מבנה נהגים מעיריית רמת גן".

בעיריית רמת גן טענו כי "מדובר בניסיון מניפולטיבי של משרד התחבורה להציג את ביטול הקווים כנובע מהחלטה שרירותית של העירייה, שכן הקווים היו מתוכננים להיות מבוטלים בכל מקרה בשנה קרובה עם פתיחת מסוף חדש המוקם בימים אלה. העירייה בוחנת להצטרף לעתירות משפטיות שיוגשו כנגד משרד התחבורה בנושא".

נושאים קשורים:  שיבא,  תחבורה ציבורית,  קריית קריניצי,  עיריית רמת גן,  משרד התחבורה
תגובות