חדשות

שיטות טיפול ייחודיות ביחידת הצנתורים של המרכז הרפואי גליל

המנהל הנכנס של יחידת הצנתורים בביה"ח בנהריה עשה לראשונה שימוש בבלון C2PLUS מדור חדש לטיפול בהיצרות עורקים קשה | במקרה אחר, ביצע שיוף אורביטלי בעורק הכלילי

מימין, ד"ר הייתאם שולי, מנהל יחידת הצנתורים במרכז הרפואי לגליל. צילום: רוני אלברט

שני טיפולים בחולים עם היצרויות קשות ומסוידות של עורקים כליליים בוצעו לאחרונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. במקרה אחד טופל תושב הגליל בן 67, שהגיע למרכז הרפואי עם תעוקת חזה שהלכה וגברה, באמצעות בלון C2PLUS, המשדר גלי אולטרסאונד עם גלי הדף משופרים של 120 פולסים בשנייה, בניגוד ל-80 פולסים בשנייה בדור הקודם של הטכנולוגיה.

ד"ר היית'אם שולי, המנהל הנכנס של יחידת הצנתורים במרכז הרפואי לגליל, הוא הרופא הראשון בישראל שעשה שימוש בבלון C2PLUS. הוא הסביר כי "תוספת 40 פולסים בשנייה מאפשרת פירוק טוב יותר של הרובד הסידני וטיפול משופר בעורקים עם היצרות ארוכה ומסוידת, או בעורקים בהם יש יותר מקטע מסויד אחד, כפי שהתגלה בעורק הכלילי של המטופל". המטופל שוחרר לביתו כעבור יומיים במצב טוב.

באותו היום ביצע ד"ר שולי פעולה מורכבת נוספת בגבר בן 74, שעבר התקף לב ואובחן עם היצרות והסתיידות ארוכה בעורק הכלילי השמאלי. מאחר שלא ניתן היה לבצע במקרה זה ניתוח מעקפים, הוחלט לאחר דיון מקצועי במערך הקרדיולוגי, בהובלת מנהל המערך, פרופ' שאול עטר, לבצע מעין קידוח בעורק באמצעות שיוף אורביטלי (Orbital Atherectomy) של הסידן. גם במקרה זה שוחרר המטופל במצב טוב לביתו בתוך ימים ספורים. מהמרכז הרפואי נמסר כי פעולה זו בוצעה לראשונה בישראל וכי היא מבוצעת במרכזים רפואיים בודדים במדינה.

טכנולוגיית הבלון C2PLUS פותחה על ידי החברה האמריקאית Shockwave וקיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי ומקבילו האירופאי. מחקרים מצביעים על כך ששיעור הסיבוכים בצנתורים שנעשים בעזרתה הטכנולוגיה נמוך משמעותית מבעבר.

ד"ר שולי, בן 44 מהכפר כאבול, בוגר לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, שימש בתפקידו הקודם כמנהל יחידת הצנתורים במרכז הרפואי בני ציון בחיפה. הוא מחליף בתפקיד מנהל יחידת הצנתורים את ד"ר מרק ברזינס, שפרש לגימלאות.

עם כניסתו לתפקיד אמר: "החזון שלי הוא לפתח את שירותי היחידה עבור תושבי הגליל, כולל טיפול במקרים מורכבים, כמו עורקים המסוידים בצורה קשה וטיפול במחלות מבניות ומסתמיות שטרם בוצעו במרכז הרפואי".

מנהל המערך הקרדיולוגי, פרופ' עטר, בירך על הצטרפותו של ד"ר שולי וציין כי "כעת ניתן יהיה, בחלק רב מהמקרים שיטופלו אצלנו, לפתור ולתקן באופן מלא ליקויים קשים, הן במערכת כלי הדם של הלב והן במבנה ובתפקוד הלב והמסתמים. הפעולות האחרונות שבוצעו ממחישות את היכולות הגבוהות של כלל צוותי המערך, היחידה לצנתורים וקרדיולוגיה פולשנית, יחידת הדימות והאקו-קרדיוגרפיה, והיחידה לטיפול נמרץ לב".

נושאים קשורים:  ד"ר היית'אם שולי,  צנתור לב,  המרכז הרפואי לגליל,  חדשות,  היצרות עורק כלילי,  ד"ר מרק ברזינס
תגובות
אנונימי/ת
27.06.2024, 06:03

פעם מזמן כשהיה בסטאז', אצל קידר, ידעתי שיעלה לגדולה. בהצלחה חבר 🙌🏻

גאווה אמתית ד"ר שולי, ما شاء الله