חדשות

משרד הבריאות פותח תכניות הכשרה חדשות בפסיכותרפיה

כחלק מהתכנית הלאומית לשיפור המענים בבריאות הנפש, יושם דגש על הכשרת מטפלים בפוסט טראומה, דיכאון וחרדה | הרישום להכשרה, המיועדת לפסיכותרפיסטים במערך הציבורי, יחל בקרוב

הכשרת מטפלים, בריאות הנפש. אילוסטרציה

משרד הבריאות פותח תכניות הכשרה חדשות למטפלים בפסיכותרפיה במערך בריאות הנפש הציבורי, כחלק מהתכנית הלאומית לשיפור המענים בבריאות הנפש, המתוקצבת במיליארד וארבע מאות מיליון שקל ובבסיסה הרחבת המערך הציבורי לטיפול נפשי בקופות החולים.

התכניות מיועדות למטפלים בילדים ומבוגרים העוסקים בפסיכותרפיה במערך בריאות הנפש הציבורי - מרפאות קופות החולים ובתי החולים, מרכזי חוסן ועוד.

ההכשרות יתמקדו ברכישת מיומנויות טיפוליות בשיטות מבוססות ראיות, ביניהן: WET (טיפול בחשיפה בכתיבה), CPT (טיפול בעיבוד קוגנטיבי) ו-PE (טיפול בחשיפה ממושכת), TF-CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי ממוקד טראומה לילדים) ו-CPP (טיפול בטראומה לגיל הרך) ויועברו על ידי צוות מרצים ומדריכים מהשורה הראשונה בישראל, בליווי של מומחים בינלאומיים.

יונתן אמסטר, מנהל תחום רגולציה באגף בריאות הנפש במשרד הבריאות, סיפר לדוקטורס אונלי כי ההכשרות נוצרו על רקע הצורך להרחיב את המענים לציבור ולחזק את המיומנויות הטיפוליות של הצוותים הרפואיים.

"הדגש" לדברי אמסטר, "יושם על טיפול בהפרעות דחק פוסט טראומטיות (PTSD), טראומה, דיכאון, חרדות, התמודדות עם אובדן טראומטי והקשיים הנלווים לכך. התכנית תשפר את יכולות המטפלים לתת מענים אפקטיביים למטופלים ולחזק את יכולות המערכת כולה להתמודד עם העומסים שנוצרו".

פרופ' יונתן הפרט, ממחלקה לפסיכולוגיה וראש יוזמה התאוששות מטראומה באוניברסיטה העברית, אמר כי טראומה אינה גזירת נכות. "כמו מטראומה לגוף גם מטראומה לנפש ניתן להתאושש ולחיות חיים מלאים. אכן, הרבה פעמיים יש צלקת אבל היא לא צריכה להפריע לחיים. יש הרבה התערבויות מבוססות ראיות שיכולות לעזור את האנשים שלא מתאוששים באופן  טבעי. אנחנו שמחים לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות והקופות כדי לנגיש את הטיפולים האלה במערכת הציבורית".

תוכנית ההכשרות היא פרי שיתוף פעולה עם קופות החולים, האוניברסיטה העברית, מכון חרוב, מכון קוגנטיקה, והודות לסיוע נדיב של הקרנות הפילנטרופיות JFNA, Day After Fund, UJA, קופות החולים ומכון קוגנטיקה.

בין השיטות שבהן יוכשרו מטפלים גם שיטת WET, טיפול בחשיפה לכתיבה, שהיא שיטת טיפול שההכשרה אליה קצרת מועד. מדובר בשיטה צעירה יחסית בעולם, אך שיעילותה הוכחה בטיפול בפוסט טראומה שבה נעשה שימוש גם בצה"ל.

התכנית מיועדת, כאמור, למטפלים בפסיכותרפיה במערך הציבורי אך גם מטפלים במסגרות ציבוריות שאינן תחת פיקוח של משרד הבריאות מוזמנים להגיש מועמדות. הרישום להכשרות ייפתח בימים הקרובים.

נושאים קשורים:  פסיכותרפיה,  חדשות,  משרד הבריאות,  הכשרה מקצועית,  הפרעת דחק פוסט טראומטית
תגובות
אנונימי/ת
11.06.2024, 14:23

תודה על עידכון. איך נרשמים לתוכנית הכשרה?