חדשות

החל מהחודש הבא: מחירי תרופות מרשם יוזלו ב-3.61%

בעקבות שינוי בשער החליפין, מחירן של כ-1,500 תרופות מרשם יעודכן ויירד ב-3.61% בממוצע החל מחודש יולי

בית מרקחת, תרופות. צילום אילוסטרציה

המחיר המירבי לתרופות מרשם יירד בממוצע של 3.61% החל מחודש יולי 2024. כך הודיע סמנכ"ל תכנון, תקצוב ותמחור במשרד הבריאות והמפקח על המחירים במשרד הבריאות, חיים הופרט. מדובר בכ-1,500 תרופות מרשם בעלות פטנט, המפוקחות בחוק פיקוח על מצרכים ושירותים.

עדכון מחירי תרופות המרשם נעשה בשל השינוי בשער החליפין. על פי החוק, כשיש שינוי של יותר מ-3% בממוצע בשער החליפין, ניתן לעדכן את המחיר.

ירידה במחיר תרופות המרשם תוביל לירידה בהשתתפות העצמית בחלק מהתרופות. הפיקוח הוא על המחיר המירבי למכירת התרופות, וממנו נגזרת ההשתתפות העצמית של הצרכנים לקופות החולים, בהתאם לתכניות הגבייה של קופות החולים.

הופרט ציין כי המהלך הוא חלק מהחשיבות הרבה שרואה משרד הבריאות ביציבות מחירי התרופות, וזאת לטובת גיוון שוק התרופות שזמין למטופלים ושמירה על התחרות בשוק התרופות.

שר הבריאות אוריאל בוסו בירך על הירידה במחירי התרופות ואמר כי משרד הבריאות מחויב להקל את הנטל הכלכלי ולהמשיך לפעול להפחתת מחירים בהשתתפויות העצמיות בדרכים נוספות. מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי המשרד פעל בשנים האחרונות להרחבת היצע התרופות בסל הציבורי ולהפחתת יוקר התרופות וההשתתפויות העצמיות לתרופות ולשירותים.

נושאים קשורים:  מחירי תרופות,  תרופות מרשם,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות