חדשות

אסטרזניקה ורשות החדשנות יקדמו סטארטאפים בתחום הבריאות

הסכם ראשון מסוגו בין גורמי ממשל לחברת פארמה: ענקית התרופות אסטרזניקה תעניק תמיכה מדעית ומקצועית לחברות סטארט-אפ ישראליות, שימומנו על ידי רשות החדשנות הלאומית

ראשי אסטרהזניקה העולמית והרשות לחדשנות באירוע חתימת ההסכם. צילום: דורון ישינסקי

רשות החדשנות בישראל חתמה בשבוע שעבר על הסכם עם חברת אסטרהזניקה. על פי  מזכר הבנות בין הרשות לחברת הפארמה הבריטית-שוודית, הרשות תעניק מימון לחברות סטארט-אפ בתחומי הבריאות, הטכנולוגיה והבינה המלאכותית, שילוו על ידי החברה.

מדובר בהסכם ראשון מסוגו בין גורמי ממשל לחברת תרופות, שמטרתו להפחית את הסיכונים הכרוכים בשלבי היישום והפיתוח המתקדמים והוא משמעותי בעיקר בשל החשש למעמד המדע הישראלי בעולם.

לפי מזכר ההבנות, חברות סטארט-אפ ישראליות המקדמות טכנולוגיות בריאות ומבקשות ליישם אותן ישתפו פעולה עם חברת אסטרהזניקה העולמית לקבלת תמיכה מקצועית ומדעית. פעילויות סטארטאפים מסוג פיילוט או הוכחת היתכנות יקבלו מימון תומך מהרשות לחדשנות, שיסייע להן ליישם את הפתרונות במערכות בריאות בישראל ובעולם.

הסטרטאפים הישראלים שייקחו חלק בתכנית ייבחרו על ידי חברת התרופות אסטרהזניקה, בשיתוף עם ענקית הייעוץ הבינלאומית אקסנצ'ר (Accenture), מובילת תשתיות הענן AWS וכללית שירותי בריאות, בהתאם לפוטנציאל הטכנולוגי והיישומי שלהם.

התכנית תעניק לסטארטאפים שישתתפו בה תמיכה וליווי של מומחים מתחומי הרפואה, הפיתוח, הטכנולוגיה והרגולציה כמו גם גישה לגורמים בתעשיה ובכלל זה לספקי שירותי בריאות וחברות בינלאומיות.

באירוע שהתקיים בשבוע שעבר השתתפו אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל, ד"ר אלון סטופל, מנכ"ל הרשות לחדשנות, סטפן ווקססטרום, סמנכ"ל המכירות הבכיר של אירופה וקנדה בחברת אסטרהזניקה העולמית, אריק אולנהאג, שגריר שוודיה בישראל וכריס ברטון, נציב הסחר של בריטניה באירופה.

"שיתוף הפעולה בין אסטרהזניקה לרשות לחדשנות הוא חשוב ומשמעותי ומהווה הבעת אמון של החברה באקו-סיסטם הישראלי", אמר אוהד גולדברג, מנכ"ל "אסטרהזניקה ישראל". "מזכר ההבנות נולד בזכות ההצלחה של Beyondbio, תכנית החדשנות של החברה שהביאה בשנים האחרונות להישגים משמעותיים בשילובם של סטרטאפים ישראלים בעולם. אנו מאמינים ששילוב של גורמים מתחום הפארמה, המדע, הממשל והאקדמיה עשוי להביא להצלחות שיסייעו לשיפור אתגרי מערכת הבריאות".

במחזורים הראשונים של תכנית Beyondbio הוענקו, בין השאר, ליווי ותמיכה לחברות סטארט-אפ כמו C2i Genomics שפיתחה טכנולוגיית AI לרפואה מותאמת אישית המאפשרת מדידה של כמות תאים סרטניים בגופו של מטופל על בסיס בדיקת דם סטנדרטית. כמו כן, לחברת "אייבקס" (Ibex Medical Analytics) שפיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המסייעת לפתולוגים בהערכה מדויקת של רמות הביטוי של החלבון HER2 בחולות סרטן השד.

במהלך החודש הקרוב יתפרסם "קול קורא" לחברות סטארט-אפ בתחום הבריאות, בינה מלאכותית וטכנולוגיה שמעוניינות לקחת חלק בתכנית החדשה BeyondVenture.

נושאים קשורים:  אסטרהזניקה,  סטארט-אפ ישראלי,  רשות החדשנות,  מו"פ
תגובות