חדשות

16 מיליון שקל לתכנית לצמצום פערי בריאות במגזר החרדי

במסגרת התכנית המשותפת למשרד הבריאות והרשות החרדית ובמימונה, יקודמו צעדים לקידום אורח חיים בריא ופעיל בחברה החרדית, חוסן נפשי, הסברה ותכניות לתזונה בריאה לכלל הגילאים

סגן השר לפיתוח חרדי הרב אורי מקלב ושר הבריאות אוריאל בוסו. צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות אוריאל בוסו וסגן השר לפיתוח חרדי, הרב אורי מקלב, סיכמו היום (ב') על שיתוף פעולה בין הרשות החרדית למשרד הבריאות בשנת 2024. במסגרת התכנית לצמצום פערי בריאות במגזר החרדי בשנת 2024-2025 יקודמו בין השאר צעדים לקידום אורח חיים בריא ופעיל, מהלכים לקידום בריאות וחוסן נפשי, הסברה ותכניות לתזונה בריאה לכלל הגילאים.

תכנית החומש לבריאות הציבור החרדי הושקה בחודש ספטמבר אשתקד ביוזמת שר הבריאות לשעבר משה ארבל וסגן השר ח"כ מקלב. בהנחיית סגן השר מקלב הקצתה אז הרשות קרוב ל-40 מיליון שקל לקידום הבריאות בציבור החרדי במסגרת תכנית זו.

מקלב ובוסו קיימו הבוקר מפגש עבודה משותף יחד עם גורמי המקצוע ממשרד הבריאות ומהרשות החרדית, בה הוצגה התכנית ודרכי הפעילות שלה בשטח בהיבט המעשי, וסיכמו על המשך קידומה. התכנית הינה מיזם משותף של הרשות החרדית ומשרד הבריאות והיא מוערכת עתה בהיקף של כ-16 מיליון שקל, שימומנו על ידי הרשות החרדית בכלים המקצועיים של משרד הבריאות.

שר הבריאות בוסו: "משרד הבריאות בהובלתי פועל כל העת לצמצום פערים בתחום הבריאות, לרבות בחברה החרדית. הנגשה והסברה נכונה של נושא הבריאות על כל רבדיו בקרב האוכלוסיות השונות, יביאו לקידום בריאות הציבור, למניעת מחלות ולהצלת חיים. אעמוד על כך שהתכנית תיושם ותצא אל הפועל על הצד הטוב ביותר. אני מודה לסגן השר הרב אורי מקלב על ההתמדה והמחויבות לבריאות הציבור החרדי ועל שיתוף הפעולה הפורה עם משרד הבריאות".

סגן השר לפיתוח חרדי מקלב הוסיף: "אנחנו עדים להשלכות הרפואיות הקיימות לחוסר הידע והנגשת הכלים הקיימים בציבור החרדי. הציבור סובל מכך ואנחנו פועלים לצמצום הפערים הקיימים בין הציבור החרדי והציבור הכללי. בתכנית זו אנו בונים את הכלים הנכונים והיעילים תוך הנגשת המידע באופן אקטיבי לציבור. על אף הקיצוצים הרבים והמשאבים המועטים, בחרנו בהצלת חיים והשארנו תכנית זו לטובת הציבור. אני מודה לשר הבריאות שבמשמרת שלו תכנית זו קורמת עור וגידים, אנשי משרד הבריאות פועלים באופן כן כדי לשפר את הבריאות בציבור החרדי".

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  הרשות החרדית,  ח"כ אורי מקלב,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  מגזר חרדי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
27.05.2024, 19:22

פערי בריאות, עם הקשרים שלהם , בחברה החרדית מקבלים תורים בבתי החולים מהיום להיום, תורים ל ct ו MRI ללא תור. אם יש פערים זה בחברה החילונית שאין לנו ״מאכרים״ שדואגים לנו.