חדשות

תקדים: משרד הבריאות הכיר בנפגעת חיסוני הקורונה

אחות שחוסנה לקורונה עם כל עובדי מוסד רפואי הגיעה למצב סיעודי | לאחר החיסונים השני והשלישי אובחנה עם פציאליס והיפארקוזיס ומצבה הידרדר | הפיצוי הכספי יינתן לה עפ"י חוק נפגעי חיסונים

עובדי צוות רפואי מקבלים את החיסון לקורונה.אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

משרד הבריאות הכיר בתביעתה של אחות במוסד רפואי שטענה כי הגיעה למצב סיעודי בעקבות החיסון לקורונה. האישה (64) טענה כי נכפה עליה להתחסן בחיסון של "פייזר" עם כל צוות העובדים במוסד שבו עבדה ובעקבות כך לקתה בשיתוק דו צידי של שרירי הפנים. התביעה הוגשה למשרד הבריאות לפני כחצי שנה, תחת חוק נפגעי חיסונים.

עו"ד עדי אברג'יל ברוורמן, שמייצגת את האישה, סיפרה כי הפיצוי במסגרת חוק נפגעי חיסונים מגיע עד למיליון שקל וכי עם ההכרה של משרד הבריאות בקשר בין החיסון להידרדרות במצב הנתבעת ייקבעו לה אחוזי נכות שעל פיהם יוחלט סכום הפיצוי.

השתלשלות האירועים על פי התביעה החלה לאחר החיסון השני. שלושה ימים לאחריו האחות חשה חולשה ועייפות קיצונית שהקשתה על תפקודה. היא ישנה כ-14 שעות ביממה וייחסה את התסמינים הללו לתופעות לוואי תקינות. בין השאר סבלה מחום ממושך, בחילות, פריחה וכאבי שרירים. הבדיקות שעברה כללו בדיקות קורונה ביתיות ומוסדיות, צילום חזה ובדיקות דם.

בעקבות החמרת התסמינים האישה אובחנה בבית החולים קפלן כסובלת מפציאליס ומהיפארקוזיס. היא טופלה והמשיכה במעקב הן ב"שיבא" והן בקופת החולים.

לאחר קבלת מנת החיסון השלישית חלה החמרה בשיתוק בצד השמאלי של פניה, שהשפיעה גם על היכולת לסגור את עינה השמאלית ואת הצד השמאלי של הפה. המצב הידרדר לשיתוק בפנים שפגע ביכולת שלה לאכול וגורם לנזילת רוק ובצורך להשתמש ברטיות על מנת לסגור את עיניה.

עו"ד אברג'יל-ברוורמן ציינה כי לתביעה צורפה חוות דעת של הנוירולוג דוד ירנצקי, שקבע כי הנזקים שנגרמו לה הם בגלל החיסון וכי נוירולוג מטעם משרד הבריאות בדק אותה בהמשך. עוד אמרה כי האישה מגישה תביעה נוספת לביטוח לאומי שיכיר בה כנפגעת תאונת עבודה. הנימוק הוא שדרישת המעסיק, משרד העבודה, שתקבל את החיסון, היא שהובילה לפגיעה במצבה.

"מדינת ישראל הכירה באופן תקדימי בכך שחיסוני הקורונה גרמו לנזקים בלתי הפיכים למתחסנים, ובמקרה זה הותירו את התובעת, בין היתר, משותקת לחלוטין בפניה. אנו שמחים שהגיעה העת בה ישנה לקיחת אחריות ציבורית לנזקי המתחסנים ומקווים כי בעתיד יוגדלו הפיצויים הניתנים לנפגעים עפ"י חוק נפגעי חיסון, כך שיינתן פיצוי משמעותי יותר שיסייע להם בשיקום ובהחלמה", סיכמה עו"ד אברג'יל-ברוורמן.

נושאים קשורים:  חוק נפגעי חיסון,  חיסון לקורונה,  חדשות,  משרד הבריאות,  פציאליס,  היפארקוזיס,  שיתוק בפנים
תגובות
אנונימי/ת
28.05.2024, 17:07

מפתיע לא שהיא נפגעה, מפתיעה שהיא היחידה שהגישה תביעה...