חדשות

"שערי צדק": הליך צנתורי מוכר גם למטופלי לב צעירים

למטופלים בסיכון נמוך לניתוח לב פתוח וצעירים מגיל 70 אין כיום כיסוי כספי לפעולה צנתורית | במסגרת מחקר בינלאומי מוצע ב"שערי צדק" טיפול צנתורי למסתם האורטאלי גם למטופלים אלה

צנתור לב ב"שערי צדק". צילום דוברות "שערי צדק"

שני מטופלים, בן 67 ובן 68, טופלו בצנתור להחלפת מסתם אורטאלי במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים בשבוע שעבר והשתחררו אחרי אשפוז קצר מאוד לביתם, עם תפקוד מצוין של המסתם המושתל וללא כל תופעות לוואי.

הטיפול ניתן במסגרת מחקר רב מרכזי בינלאומי למתן טיפול צנתורי למסתם האורטאלי גם למטופלים צעירים מגיל 70, בסיכון נמוך לניתוח לב פתוח, שבו משתתפת גם יחידת צנתורי הלב ב"שערי צדק".

החלפת מסתם אורטאלי בצנתור (TAVI) היא פעולה אלטרנטיבית מוכרת לניתוח לב פתוח המבוצעת במטופלים עם היצרות קשה ותסמינית של המסתם. בחלק ממדינות המערב, כולל בארה"ב, הפעולה הצנתורית הפחות פולשנית מאושרת גם למטופלים צעירים יחסית. בישראל הפעולה מכוסה על ידי חברות הביטוח לחולים עם סיכון נמוך המבוגרים מגיל 70-75.

במסגרת המחקר הבינלאומי שבו משתתפים מרכזים רפואיים מ-42 מדינות, יבצעו מומחי "שערי צדק" פרוצדורות TAVI עם מסתם מוכר בשם נביטור גם במטופלים בסיכון ניתוחי נמוך ובצעירים מגיל 70 בכיסוי כספי מלא לפעולה הצנתורית.

פרופ' דני דביר, מנהל יחידת צנתורי הלב בבתי החולים, אמר כי מדובר בבשורה חשובה ביותר למטופלים עם בעיות במסתם האורטאלי בארץ שגילם צעיר מ-70. "אנו שמחים על היכולת לקחת חלק בפרויקט כה חשוב ומזמינים מטופלים מתאימים המעוניינים בגישה טיפולית צנתורית לפנות אלינו״.

נושאים קשורים:  פרופ' דני דביר,  בית החולים שערי צדק,  צנתור להחלפת מסתם אורטאלי,  מחקר,  חדשות
תגובות