חדשות

בעלות של חצי מיליארד שקל: נפתח מרכז השיקום בהדסה הר הצופים

גיוס תרומות נרחב אפשר את הקמתו של מרכז השיקום ע"ש גנדל עם 140 מיטות אשפוז ו-250 עמדות לשיקום יום | למחלקת פצועי מלחמה שנפתחה אתמול ייתווספו בעתיד מחלקות שיקום נוירולוגי, אורתופדי ועוד

מרכז השיקום כולל בריכת שחייה טיפולית עם קרקע מודולרית המשתנה בהתאם לצורכי המטופלים. צילום: אבי חיון/ דוברות הדסה

המרכז הרפואי הדסה פתח אתמול (ד') את מחלקת פצועי המלחמה הראשונה במרכז השיקום החדש ע"ש גנדל בהדסה הר צופים. המרכז הוא פרויקט לאומי שהחל ביוזמתה של יו"ר דירקטוריון הדסה, לשעבר יו"ר הכנסת, דליה איציק, ולווה תקציבית על ידי רשויות מדינת ישראל. הוא נפתח לאחר גיוס תרומות רחב היקף של ארגון נשות הדסה והדסה אינטרנשיונל ועלותו נאמדת בכחצי מיליארד שקל.

המבנה, בן שמונה קומות, מתפרס על פני 30,000 מ"ר בסמוך למבנה בית החולים הוותיק, הכניסה אליו נפרדת ומאפשרת למטופלי השיקום להגיע אליו ישירות, אם כמאושפזים ואם כמטופלי יום המגיעים לטיפולים במהלך השבוע. המרכז כולל בריכת שחייה טיפולית עם קרקע מודולרית המשתנה בהתאם לצורכי המטופלים, מנופים מתקדמים להנעת פצועים, מערכות ממוחשבות למדידת טווחי תנועה ומעבדת הליכה מתקדמת.

חדרי האשפוז החדשים במרכז השיקום. צילום: אבי חיון/ דוברות הדסה

"מחלקת השיקום הוותיקה ב'הדסה הר הצופים' הציעה עד כה 40 מיטות אשפוז, ובזכות מערך השיקום החדש אנו גדלים ל-140 מיטות אשפוז ולעוד 250 עמדות לטיפול בשיקום יום", ציין מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס. "המרכז יציע טיפולים משקמים עבור כלל האוכלוסיה, כפי שמתבצע הלכה למעשה מזה שנים במרכז הוותיק, כולל נפגעי תאונות דרכים, מטופלים לאחר ניתוחים מורכבים או מטופלים עם פגיעות ראש ולמעשה יאפשר מסלול מותאם אישית בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק מתקדמים, שחייה ותרגולים במכשור חכם".

המרכז נקרא על שמם של ג'ון ופאולין גנדל ממלבורן, אוסטרליה, העומדים בראשות קרן גנדל ונחשבים לתורמים המשמעותיים של המרכז בשנים האחרונות בתרומת ענק אותה הקדישו למען הקמתו.

"הדסה החלה בבנייתו של מרכז השיקום הגדול והחדשני לפני מספר שנים, מתוך זיהוי הצורך המשמעותי במיטות שיקום ובמרכז מתקדם ועדכני והנה, אנו במצוקה אמיתית לנוכח הטיפול בפצועי המלחמה הרבים, הזקוקים לשיקום", אמר פרופ' וייס. "כל פצוע שכזה דורש שיקום ממושך, תקופה בת מספר שבועות לפחות אם לא חודשים רבים, במהלכה יקבל את הטיפול הפיזיולוגי והרגשי הטוב ביותר, העושה שימוש בטכנולוגיות שיקום מתקדמות, במעבדות הליכה ובבריכה מותאמת טיפול המשתנה בהתאם לצרכיו שהוזמנה במיוחד מאירופה והצלחנו להביאה לארץ על אף הקשיים שיצרה המלחמה".

עוד אמר וייס כי גיוס הכספים היה מבצע מורכב שעודנו נמשך וציין כי בהמשך ייפתחו מחלקות נוספות כמו שיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, גריאטרי ועוד. "אנו עומדים בשיאו של גיוס עבור השלמת הפעלת המרכז כולו, ובטוחני שנגיע לגיוס מלא בטווח החודשים הקרובים, הודות למאמצים משותפים של ארגון נשות הדסה, הדסה אינטרנשיונל ומדינת ישראל".

דליה איציק, יו"ר דירקטוריון "הדסה", הוסיפה: "פתיחת המחלקה הראשונה במרכז השיקום היא לא פחות מאירוע לאומי אשר תשנה את מפת השיקום בישראל כולה. לפני כמה שנים, כאשר נוכחתי לגלות שירושלמים נוסעים למרחקים כדי לעבור שיקום, החלטתי שזו תהיה המשימה שלנו כבית החולים הגדול בעיר – הקמת מרכז שיקום שיפעל בסטנדרטים הגבוהים ביותר ויעמוד בשורה אחת עם מרכזים מובילים בעולם אשר נתונים כל כולם לביצוע משימת השיקום".

נושאים קשורים:  שיקום,  הדסה הר הצופים,  ארגון נשות הדסה,  פרופ' יורם וייס
תגובות