ישראל במלחמה

הרופאים המתמחים דורשים לעבור למתכונת עבודה בחירום

מתחילת המלחמה עובדים הרופאים והרופאות המתמחים בתורנויות ארוכות, ללא מסגרות לילדיהם, כאשר רבים מבני הזוג משרתים במילואים | ב"מרשם" דורשים שינוי מיידי במתכונת העבודה

רופאים מתמחים. אילוסטרציה

ארגון הרופאות והרופאים המתמחים מרשם קורא לעבור למתכונת עבודה בחירום בבתי החולים לאור התמשכות המלחמה, וזאת בשל העדר מסגרות לילדי המתמחים שבני זוגם משרתים במילואים.

לדברי ראשי הארגון, מדובר במאות רופאים מתמחים שמושפעים מהמצב ופנו לאחרונה בבקשה לעזרה. כדוגמה למצוקה הם מצטטים ממכתבה של אחת הרופאות המתמחות, ששוקלת לצאת לחל"ת נוכח המצב: "המערכת הפקירה אותי, את בעלי שנלחם למעננו ואת ילדיי", כתבה. "בעלי במילואים מ-7.10, יוצא לאפטר אחת לכמה שבועות לכמה שעות, אם בכלל. יש לנו שלושה ילדים, כולל מתחת לגיל שלוש, שעדיין לא חזרו למסגרות באופן מלא.

"התמרון היומיומי קשה מאוד. אני עובדת במחלקה פנימית דורשנית עם נוכחות מ-7:00 בבוקר, ככה שאני נעזרת בבייביסיטר בהכנסה ובפיזור מהמסגרות. אני כבר לא מדברת על העלויות הכספיות שנגזרות מכך, אבל גם זה נטל כבד. התורנויות הפכו ממש לבלתי אפשריות. המחלקה מחייבת אותי בחמש-שש תורנויות ואת הבכירים במחלקה לא מעניין מי נשאר עם הילדים שלי בלילה ומה התפקוד שלי איתם למחרת התורנות האינטנסיבית".

הכותבת ממשיכה ומסבירה על השפעת המצב על ילדיה: "גם ככה האיזון ההורי והזוגי בבית של מתמחה הוא עדין, עדין מאוד, אבל להיות כל כך הרבה שעות, ימים ולילות בלי אבא ואמא גובה מחיר, שעם כל האידאולוגיה, במציאות שנוצרה ובהעדר תמיכה מערכתית – האיזון לא קיים".

ארגון מרשם פנה מספר פעמים בשבועות האחרונים למנכ"ל משרד הבריאות ולגורמים נוספים וביקש לעבור למתכונת שתאפשר פתרונות לילדי המתמחות והמתמחים והקלות למי שבני זוגם משרתים במילואים.

ב"מרשם" מסבירים כי במתכונת הנוכחית, בתי החולים אינם ערוכים להפעיל מסגרות חינוך לאורך זמן ומרביתם אינם מקלים על המתמחים. כך, למשל, רופאות ורופאים מתמחים נאלצים לעשות תורנויות ארוכות של 26 שעות, כשבני זוגם במילואים ואין מי שישהה עם הילדים. "השינוי מתחייב, וללא דיחוי", צוין. בנוסף, מתמחים העלו את העובדה שבזמן הזה אין להם יכולת ללמוד למבחנים (שלב א').

הבעיה, על פי ארגון מרשם, נוגעת למאות מתמחים שפנו בימים האחרונים תוך שהם מתארים מצוקה מתמשכת מאז פרוץ המלחמה ועד היום בכל מה שקשור להיעדר מסגרות לילדים ולעובדה שאין הקלות או התחשבות במצב.

נושאים קשורים:  רופאים מתמחים,  ישראל במלחמה,  תורנויות,  חדשות,  ארגון מרשם,  מתכונת חירום
תגובות