ישראל במלחמה

אחות מיון ילדים ב"סורוקה" שוחררה משבי החמאס

לאחר 55 ימים בשבי החמאס שוחררה בסוף השבוע נילי מרגלית שנחטפה מביתה בניר עוז | האחות, שעוסקת גם בהוראת סיעוד, דרשה מהחוטפים תרופות וציוד רפואי והעניקה טיפול לחטופים

נילי מרגלית, אחות מלר"ד ילדים ב"סורוקה". שחוררה משבי החמאס. צילום: הרשת החברתית

לאחר 55 ימים בשבי החמאס, שוחררה נילי מרגלית (41) מקיבוץ ניר עוז, אחות מלר״ד ילדים בבית החולים לילדים סבן, המרכז הרפואי סורוקה.

מרגלית שוחררה בפעימה השביעית, בלילה שבין חמישי לשישי. עד לשחרורה של יוכבד ליפשיץ, גם היא מניר עוז, לא היה ברור מה עלה בגורלה של מרגלית. ליפשיץ סיפרה כי מרגלית בחיים ושגם בשבי היא ממשיכה לטפל בחטופים הפצועים. ביום ו' הודיע דובר צה"ל דניאל הגרי כי משפחתה עודכנה שאביה, אלי מרגלית, אינו בין החיים.

חבריה לעבודה של מרגלית מספרים עליה שהיא אחות מוערכת, מקצועית וחדת אבחנה, מלאת חמלה, בעלת גישה מיוחדת לטיפול בילדים ומהווה מודל לחיקוי. בתקופת שביה ביקשה מרגלית מהחוטפים שישיגו לה תרופות וציוד רפואי כמו פולידין ותחבושות כדי שתוכל לטפל בחטופים האחרים.

בנוסף לעבודתה ב"סורוקה", היא גם מכשירה את דור העתיד של הסיעוד כמדריכה קלינית בבית הספר למקצועות הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. היא למדה סיעוד לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון ועבדה כאחות במחלקת כירורגיית ילדים בבית החולים איכילוב.

צוותי רפואה בבתי חולים בארץ קראו לשחרורה. עשרות אחים ואחיות מצוות הסיעוד של רמב"ם קיימו עצרת הזדהות שבה אמרה גילה היימס, מנהלת הסיעוד ברמב"ם: "נילי עסקה בטיפול, במתן סיוע ומזור לילדים, בריפוי וברפואה, ללא הבדלי דת וגזע. כולנו רוצים לראות את כל החטופים בבית היום שלמים ובריאים וקוראים לחמאס לשחררם באופן מיידי".

עמיתתה, יעל וינטברג מבית החולים סורוקה, אמרה כי "אצל נילי העבודה תמיד מוקפדת ומדויקת, באווירה טובה, בחיוך ובחינניות. נילי מטפלת בכל ילד וילדה ברגישות ובמקצועיות. אנחנו בטוחים כי כרגע (בשבי) היא מטפלת ושומרת על הילדים סביבה, דואגת שלא יחסר להם דבר עד כמה שאפשר".

נושאים קשורים:  נילי מרגלית,  חטופים,  חדשות,  חמאס,  בית החולים סורוקה,  ישראל במלחמה
תגובות
04.12.2023, 19:55

מדהימה!! אישה השראה