ישראל במלחמה

הקליעים חדרו לבית הבליעה ולארובת העין של החייל

באמצעות גישה אנדוסקופית המיועדת להוצאת גידולים אונקולוגיים וניתוח עיניים מורכב הצליחו מומחי "איכילוב" להסיר את הקליעים ממקומות מסובכים לטיפול

אחד הקליעים שהוצא על ידי מומחי איכילוב. צילום: דוברות ביה"ח

קליעים שחדרו לבית הבליעה ולארובת העין של חייל שנפצע בשבת השחורה, ב-7 באוקטובר, הוסרו בזכות תושיית רופאים במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, אך למרות המאמצים, הרופאים לא הצליחו לשקם את הראייה בעין הפגועה.

סמ״ר אשל ואן סטרטן, לוחם בחטיבת הנח״ל שלחם באזור סופה, נפצע ופונה לבית חולים. הוא טופל ושוחרר בידיעה שבעינו נותר רסיס והוא אינו רואה אך מספר ימים מאוחר יותר הוחלט לאשפזו במחלקת עיניים ב"איכילוב" בניסיון להסיר את הרסיס שנותר בארובת העין.

להפתעת הרופאים נצפו בסריקת ה-CT שני קליעים, האחד בארובת העין והשני בבית הבליעה סמוך לעמוד השדרה הצווארי (פארינקס). לאור הפגיעה המורכבת, המצריכה טיפול בשתי מחלקות שונות בבית החולים, אשל עבר ניתוחים שונים על ידי צוות מומחים ממערך העיניים וממערך אף-אוזן-גרון.

הניתוח האנדוסקופי להוצאת הקליע בסמוך לעמוד השדרה הצווארי. צילום: דוברות איכילוב

"בצילום CT ראינו גוף זר גדול בארובת העין עם פציעה חמורה בגלגל העין עצמו", מסביר פרופ' יגאל ליבוביץ׳, מנהל מערך עיניים ומנהל מכון אוקולופלסטיקה. "צוות אוקולופלסטיקה ורשתית נכנס לניתוח מורכב שבמהלכו הוצא קליע של רובה מארובת העין ובהמשך תיקון של גלגל העין הפגוע. למרות כל הנסיונות, לא ניתן היה להשיב את הראייה בעין הפגועה".

ד"ר אנטון וורשבסקי, רופא בכיר במערך אף-אוזן-גרון ומחלות ראש-צוואר, סיפר על הניתוח להסרת הקליע מהחוליות הצוואריות: "כשאשל הגיע למרפאתנו, ראינו בעיה רפואית יוצאת דופן. הקליע פגע בלסת התחתונה, הוסט לכיוון עמוד השדרה ונעצר קדמית לחוליות הצוואריות". לאחר התייעצות עם מספר רופאים בכירים נוספים, הוחלט כי נכון לבצע את הוצאת הקליע בגישה אנדוסקופית עם מערכת רובוטית דה וינצ'י, המיועדת להוצאת גידולים אונקולוגיים, כדי להבטיח תוצאה מדויקת ואסתטית.

נושאים קשורים:  פצועי מלחמה,  איכילוב,  פרופ' יגאל ליבוביץ׳,  ד"ר אנטון וורשבסקי,  חדשות,  ישראל במלחמה
תגובות
21.11.2023, 10:41

רצים לספר אבל איפה הגנת הפרטיות?

23.11.2023, 06:37

אתה צודק לחלוטין!
האם החייל נתן הסכמה לפרסום שמו?