ישראל במלחמה

בעקבות ההפצצות בעזה: ה-WHO קורא להפסקת אש מיידית

ארגון הבריאות העולמי קורא לישראל לסיים את הלחימה בעזה בהתאם להחלטת האו"ם | מתריע על מצבם של אזרחים, חולים ועובדי בריאות וכן מודאג ממצבם של בתיה"ח בעזה

תוצאות תקיפות אוויריות של ישראל ברצועת עזה, 28 באוקטובר 2023. צילום: יונתן סינדל/Flash 90

ארגון הבריאות העולמי קורא להפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. בהודעה שהפיץ אתמול (שבת) מתריע הארגון על מצבם של אזרחים, חולים ועובדי בריאות בעזה בעקבות הפצצות צה"ל: "לילה של חושך ופחד".

"במהלך לילה של הפצצות אינטנסיביות ופריצות קרקעיות בעזה, עם דיווחים על פעולות איבה שעדיין נמשכות, עובדי בריאות, חולים ואזרחים נתונים להפסקות תקשורת והפסקת חשמל מוחלטת", נכתב בהודעה.

ארגון הבריאות העולמי חוזר על קריאותיו להפסקת אש הומניטארית מיידית, ומזכיר לכל הצדדים לנקוט בכל אמצעי הזהירות כדי להגן על אזרחים ותשתיות אזרחיות, כולל עובדי בריאות, חולים, מתקני בריאות ואמבולנסים ואזרחים השוהים במתקנים אלה. "יש לנקוט באמצעים אקטיביים על מנת להבטיח שהם לא ייפגעו ולספק להם מעבר בטוח להעברת אספקה רפואית, דלק, מים ומזון", נכתב.

"הדיווחים על הפצצות ליד בתי החולים אינדונזיה ואל שיפא מדאיגים מאוד", נכתב. הארגון שב ומדגיש כי אי אפשר לפנות חולים מבלי לסכן את חייהם. "בתי החולים ברחבי עזה כבר פועלים בקיבולת מירבית בשל הפציעות שנגרמו בשבועות של הפצצות בלתי פוסקות, ואינם מסוגלים לספוג עלייה דרמטית במספר החולים, תוך מחסה לאלפי אזרחים".

הודעת הארגון מתארת כי "עובדי הבריאות שנשארו לצד מטופליהם מתמודדים עם אספקה מתמעטת, ללא מקום להכניס מטופלים חדשים וללא אמצעים להקל על כאביהם של מטופליהם. בכל שעה יש יותר פצועים. אבל אמבולנסים לא יכולים להגיע אליהם בהפסקת התקשורת. חדרי המתים מלאים. יותר ממחצית מההרוגים הם נשים וילדים".

הארגון מציין כי לא הצליח לתקשר עם הצוות שלו בעזה, וכך גם סוכנויות אחרות. יתר על כן, ארגון הבריאות העולמי מנסה לאסוף מידע על ההשפעה הכוללת על אזרחים ושירותי בריאות.

ארגון הבריאות העולמי קורא לסיים את הלחימה כעת, בהתאם להחלטת האו"ם שהתקבלה בסוף השבוע (ו'), הקוראת להפוגה הומניטרית, כמו גם לשחרור מיידי וללא תנאי של כל האזרחים הכלואים בשבי.

נושאים קשורים:  ישראל במלחמה,  חדשות,  ארגון הבריאות העולמי,  צה"ל,  הפסקת אש,  עזה
תגובות
30.10.2023, 18:48

אירגון זה כמו אחרים משוחדים בכסף ערבי
יש לשלוח לכל חברי האירגון תמונות של הנרצחים היהודים כולל ילדים ולהסביר להם יפה שלא יקרה שוב שיהודים ישחטו בארצם - לא עוד כמו כן לשאול אותם מה עם הרחמים שלהם כשמדובר ביהודים

30.10.2023, 19:57

מעלה פה אפשרות (שכבר מזמן אינה) הזויה.
בעוד מס שבועות ישראל תצורף למדינות המקבלות על עצמן את עול והנחיות ה who בנושא סכנות רפואיות. על פי האמנה, גם אם המוסד ה׳מכובד׳ יחליט שיש סיכוי שתתפתח מגיפה בעזה, הרי שחובה על המדינה הרלבנטית (ישראל) לקבל את המלצות ה who כפקודות. ולא, מותר לאום לשלוח אלינו כוחות שיטור וצבא לכפות עלינו דרך פעולה.
ומי הראש ה who? מי בחר בו?

כמו בדרום לבנון....

31.10.2023, 15:05

ארגון צבוע, שמעורב לכאורה בפשעים נגד האנושות ואין צורך ליחס לקריאתו או לקיומו חשיבות כלשהי.