ישראל במלחמה

רופא המיון במרכז הרפואי לגליל טיפל בבני משפחתו שנפגעו בשתולה

ד"ר באהר סרחאן, רופא בכיר בבית החולים בנהריה, הופתע לגלות במחלקה שלושה קרובי משפחה שנפגעו מטיל נ"ט בעת שעבדו באתר בנייה סמוך לגבול הצפוני

ד"ר באהר סרחאן . "זיהיתי בסרטון את הרכב המשפחתי והבנתי". צילום: רוני אלברט

במשך כמה שעות באחד מימי השבוע מצא עצמו ד"ר באהר סרחאן, בן 37 ממג'ד אל כרום, רופא בכיר במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי לגליל, בסיטואציה שאף אחד לא הכין אותו אליה. בעת קבלת פצועים שהגיעו לחדר המיון בעקבות פגיעה מטיל נ"ט במושב שתולה, גילה ד"ר סרחאן כי מדובר בשלושה קרובי משפחתו, שניים מהם במצב בינוני ואחד קל.

"כרופא לימדו אותי לטפל באנשים והתמחיתי ברפואה דחופה, אבל אני לא חושב שמישהו יכול ללמד אותך איך להתמודד במצבים כאלה ברמה הנפשית. מעולם לא האמנתי שאטפל בבני משפחה ועוד במצב חירום כזה. באופי שלי אני אדם קר רוח, וזה כנראה עזר לי".

במהלך האירוע שהתרחש בשתולה פגע טיל נ"ט בארבעה פועלי בניין, אחד מהם נהרג במקום והשלושה הנוספים (אב ושני בניו) הובאו למרכז הרפואי בנהריה.

"קיבלנו הודעה שאמורים להגיע פצועים משתולה והתחלנו להתכונן לקליטתם", שחזר הרופא. "פתאום ניגש אלי אחד העובדים והראה לי סרטון ממקום האירוע שהופץ ברשתות חברתיות. מיד זיהיתי את הרכב המשפחתי והבנתי שזה קשור אליהם. תוך שניות ספורות התקשרה אלי דודה שלי, שסיפרה לי כי בעלה, גיסה והחם שלה היו באותו מקום ורצתה לבדוק אם הגיעו אלינו.

"ואכן, אחרי כמה דקות ראיתי אותם מוכנסים למיון והבנתי שמצבם יחסית בסדר, תודה לאל. ניגשתי אליהם מיד, היה לי חשוב להפגין נוכחות ולהרגיע אותם. כואב לי על העובד הנוסף שנהרג. לקרובים שלי היה מזל גדול".

ד"ר סרחאן מספר כי לא חשב יותר מדי במהלך הטיפול בפצועים. "במצבים כאלה אתה עובד על אוטומט, ולמעשה הרגשתי שאני נמצא בשתי חזיתות, גם מטפל בפצועים וגם מרגיע את המשפחה ומנסה לתמוך ולעזור", הסביר.

שניים מהפצועים (האב ואחד מבניו), בני 70 ו-39, הועברו לאשפוז במצב בינוני במחלקה כירורגית ושוחררו לבתיהם למחרת. בן נוסף, כבן 50, נפגע חרדה, שוחרר לביתו לאחר שעבר בדיקות בחדר המיון.

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי לגליל,  ד"ר באהר סרחאן,  ישראל במלחמה,  חדשות
תגובות