חדשות

"וולפסון": ניצלו חייו של ילד בן 12 שנדקר בליבו

"פסע בינו לבין המוות", הגדירה את המקרה ד"ר רחלי שיאון שריד, מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים, שטיפלה בילד שנדקר על ידי אחיו התאום

המרכז הרפואי וולפסון. צילום: דוברות בית החולים

חייו של ילד בן 12 שנדקר בחזהו על ידי אחיו התאום ניצלו בזכות האופן שבו חדרה הסכין לליבו והמהירות שבה טופל. "פסע בינו לבין המוות", הגדירה את המקרה ד"ר רחלי שיאון שריד, מנהלת מחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים וולפסון, שטיפלה בילד.

ד"ר שיאון שריד מספרת כי הילד הגיע לבית החולים על ידי מד"א בלילה, כשהוא בהכרה. "הוא דיבר עם הצוות ואז בשל הפגיעה הלבבית הוא איבד את ההכרה והגוף שלו נכנס לשוק במהירות", היא מתארת את מה שהתרחש במיון ילדים. "הסכין נכנסה לחדר הימני של הלב, בקדמת בית החזה, והמזל העצום היה שהחדירה לא היתה עמוקה מדי, כלומר הסכין לא נכנסה לחדר השמאלי. אחרת, סביר להניח, הוא היה מת במקום".

צוות רב תחומי, רופא טיפול נמרץ ילדים, רופא מיון ילדים, רופאי טראומה, מרדימים וצוות בכיר של מנתחי לב חזה טיפלו בו במהירות במיון ילדים, כפי שמספרת ד"ר שיאון שריד: "בזכות העובדה שאנחנו מחלקת טיפול נמרץ ומיומנים בטיפול בלב ילדים, בתוך עשר דקות ייצבו אותו והילד הועבר לחדר ניתוח. ד"ר חגי דקל ניתח אותו, פתח את החזה ועשה ניתוח לב, ניקז טמפונדה, הדם שיוצא וחובק את הלב בדם, שאם אינו מנוקז מיד, הדם מצטבר וגורם למוות".

בהמשך הועבר הילד לטיפול נמרץ לב ילדים והצוות המטפל השאיר אותו מורדם ומונשם יום נוסף עם תרופות תומכות לב ונקזי חזה התומכים בנשימה. יום לאחר מכן הופסקה ההרדמה ואט אט גם ההנשמה כדי לתת לגוף להתייצב. הלב התאושש מהטראומה והילד עצמו התאושש.

"הדרמה", מסבירה ד"ר שיאון שריד, "היא שלמרות שהדקירה היתה ישירות בלב, היא נותרה רק בחדר הימני ושהטיפול בו נעשה במהירות שאין שני לה". היא מוסיפה ומספרת כי משפחתו של הילד שהיתה לצידו לא האמינה שהוא ייצא מהאירוע בחיים ולכן "גם הם וגם הילד עצמו הודו לנו ללא הפסקה".

הילד שוחרר לביתו בסוף השבוע האחרון לאחר כמה ימי התאוששות בטיפול נמרץ. "הלב שלו הצליח לחזור לתפקד כפי שהיה לפני האירוע בזכות הטיפול המהיר שקיבל", סיכמה ד"ר שיאון שריד, "אך הוא חווה טראומה רגשית וגופנית קשה".

נושאים קשורים:  וולפסון,  טיפול נמרץ ילדים,  ד"ר רחלי שיאון שריד,  ניתוח לב ילדים,  חדשות
תגובות
16.06.2023, 09:46

אני לא מבין. לדעתי גיבור האירוע הוא מנתח הלב ולא ד"ר שיאון שריד שכבודה במקומו מונח. מדוע רק שמה מוזכר בכתבה ולא שמם של הרופאים האחרים בעיקר נפקד שמו של מנתח הלב שניתח את הילד.

אנונימי/ת
16.06.2023, 16:23

מסכים מאוד עם ד''ר ישראלי - אך כך לצערי הרפואה מתנהלת...

אנונימי/ת
17.06.2023, 06:13

כלהכבוד למחלקת הלב בוולפסון

אנונימי/ת
17.06.2023, 16:59

ברוכים המצליחים ובעיקר הפצוע ששרד.עם זאת ניסיון ל"ייצב" פצוע כזה בחדר הלם ולא ישירות בחדר ניתוח נשמע כבזבוז זמן יקר.

אנונימי/ת
19.06.2023, 23:50

צריך להקריב את ליבו של האח הדוקר למולך