חדשות

נשיא ארגון בריאות הציבור העולמי: "השינויים המשפטיים בישראל מסכנים את בריאות הציבור"

נשיא ארגון WFPHA מתריע במכתב לנשיא הרצוג: "האוטונומיה והעצמאות המקצועית של אנשי מקצועות הבריאות בישראל נמצאות תחת איום"

נשיא המדינה יצחק הרצוג. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מכתב המביע את דאגה והזדהות עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות בישראל נשלח ביום ה' האחרון לנשיא הרצוג מנשיא ארגון בריאות הציבור העולמי (WFPHA), פרופ' פרופ' לואיס אאוחניו דה סוזה.

"השינויים המשפטיים המוצעים בישראל מסכנים את בריאות הציבור", כתב פרופ' דה סוזה והמשיך: "אני כותב כדי להביע הזדהות עם אנשי מקצועות הבריאות בישראל שהאוטונומיה והעצמאות המקצועית שלהם נמצאות תחת איום".

במכתבו מזכיר פרופ' דה סוזה את מחויבותה של ישראל לחוקת ארגון הבריאות העולמי, לספק לכל האזרחים סטנדרטים ועקרונות בריאותיים הגבוהים ביותר ומציין כי ישראל נחשבת לדוגמה למדינות העולם בתחום זה.

"כנשיא הפדרציה העולמית של אגודות בריאות הציבור, אני מודאג מהדחף של קואליציית השלטון הנוכחית של ישראל להחליש את עצמאותה של מערכת המשפט כדי לחסל בלמים ואיזונים חיוניים על כוחה של הרשות המבצעת. השינויים המוצעים, אם יבוצעו, ישנו את המשטר בישראל על ידי ביטול הגנות בסיסיות על זכויות אדם... זכות יסודית שאינה יכולה, ואסור שתבוטל על ידי חקיקה, צו ביצוע או על ידי בית משפט עליון כנוע".

פרופ' דה סוזה מביע תמיכה במאמצי הנשיא הרצוג להגיע לפשרה וכותב לו: "אני תומך במאמציך להגיע לפשרה ולמנוע משבר חוקתי וקרע מסוכן בחברה הישראלית. עם זאת, אסור להתפשר על סמכותה של מערכת המשפט להבטיח שהממשלה תקיים את עקרון היסוד וזכות האדם לבריאות".

את מכתבו סיכם פרופ' דה סוזה בקריאה לנשיא: "הנשיא הרצוג, אתה ראש המדינה המאשרר את כל החוקים שעברו בכנסת. אני קורא לך להפעיל את מלוא המנהיגות המוסרית ואת הסמכות החוקתית שלך כדי להבטיח ולהגן על מחויבותה הבלתי מותנית של מדינת ישראל לספק את זכות האדם הבסיסית לבריאות לכל אזרחיה".

נושאים קשורים:  נשיא המדינה יצחק הרצוג,  הפיכה משטרית,  רפורמה משפטית,  בריאות הציבור,  ארגון בריאות הציבור העולמי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
13.03.2023, 19:47

קישקוש מצד ארגוני הבריאות הדיקטטורים האמיתיים שהכריחו אנשים להתחסן והדירו אנשים לפי סטטוס חיסוני.
עכשיו בלי בושה הם מלמדים אותנו חופש מהו. צפון קוריאה צריכה להגיע להשתלמויות

אנונימי/ת
15.03.2023, 00:11

אולי נשמע גם מה יש להגיד על הרפורמה למועצת ביטחון של האו"ם , למזכיר מפלגה קומוניסטית של סין, ליו"ר מועצת אנטקטיקה, לדלאי למה, לתושבי מאדים . ואפשר כל יום לדרבן עוד משהוא ליעץ לנו איך לחיות. יקום הוא גדול

אנונימי/ת
13.03.2023, 23:24

אתר פוליטיקה (פראבדה) אונלי הוא אתר האינטרנט המוביל בישראל לרופאים ולאנשי מקצוע בתחומי הרפואה.

אתר פוליטיקה אונלי מביא את מיטב תקצירי המאמרים מכתבי העת ומאגרי המידע הרפואיים המובילים בעולם, כיסוי נרחב של הנעשה בתחום הרפואה בישראל ובעולם, סקירת חדשות מתחום הרפואה, מאמרי דעה, מדורים בנושאי משפט ואתיקה רפואית, לוחות זמנים לאירועים וכנסים בתחומי הרפואה ועוד.

פוליטיקה אונלי משמש כפלטפורמת אינטרנט רשמית לאיגודים ולחברות המדעיים, הנהנים במסגרת האתר משירותי תוכן, שירותי חדשות, אפשרות לנהל את כלל הפעילות המקוונת שלהם באמצעות האתר ועוד שירותים נוספים רבים.

Political Only

הוקם ומנוהל על ידי קבוצת מדיה

אנונימי/ת
13.03.2023, 23:26

די לפוליטיקה באתר המקצועי
תתביישו

אנונימי/ת
15.03.2023, 18:56

שלא יתערב בעניינינו הפנימיים. זכות האדם לבסיסית תמיד הייתה ותישאר ואין לה קשר לרפורמה המשפטית. מדובר בדמגוגיה שרלטנית של הקרנות.

15.03.2023, 23:33

‏השטויות שאתם כותבים מזכירים לי זמני ברית המועצות - ספציפית ‏המאבק הקומוניסטי בדת ומסורת ‏תחת כותרת הגנה בזכויות הנשים.

אנונימי/ת
21.03.2023, 18:10

הציבור העולמי מוזמן לפתור בעיות שלהם בצרפת, באה״ב וכו׳ . מספיק פרובוקציות, עזבו אותנו במנוחה. תנו לעשות עבודה שלנו ברפואה. תסגרו את הפלטפורמה הזאת אים אין לכם על מה לכתוב מאמרים