מחקרים

חסכון בזמנם של מטופלות סרטן שד ואנשי צוות רפואי באמצעות פסגו

פסגו הינו טיפול המשלב את שני הנוגדנים פרטוזומאב וטרסטוזומאב הניתן בזריקה תת עורית, במינון קבוע, בטוח ויעיל במידה זהה לטיפול הניתן בעירוי תוך ורידי

22.02.2023, 12:49

מאמר אשר פורסם לאחרונה מסכם כי פסגו הניתן בזריקה תת-עורית במינון קבוע, מאפשר קיצור משמעותי של משך מתן הטיפול ביחס למתן תוך ורידי של פרטוזומאב וטרסטוזומאב, עבור מטופלות סרטן שד מסוג HER2 חיובי.

קיצור משך מתן הטיפול מציע יתרונות משמעותיים עבור כל מי שמעורב בתהליך. עבור המטופלות, הטיפול בפסגו מאפשר צורת מתן נוחה ופחות פולשנית, אשר מהווה שיפור משמעותי באיכות החיים וחיסכון בזמן המאפשר שמירה על שגרת חיים. עבור הצוות המטפל, המעבר לפסגו מאפשר קיצור משך ההכנה הרוקחית וזמן הכיסא המובילים לייעול אשפוזי היום וחסכון בעלויות למערכת הבריאות.

המאמר הדגים כי מרבית המטופלות העדיפו לקבל את הטיפול במתן תת עורי לעומת מתן תוך ורידי, הן העידו כי הטיפול בפסגו חסך להן זמן יקר לעומת הטיפול התוך ורידי, ואיפשר להן גמישות בזמן הגעה לבית החולים לשם קבלת הטיפול, הן יכלו להגיע בבוקר, בצהריים ולעיתים אף אחר הצהריים לקבל את הטיפול ולהמשיך בסדר היום במקום לשהות שעות ארוכות בבית החולים.

לסיכום, ניתן לראות כי מתן תת-עורי יכול להוביל ליתרונות משמעותיים עבור מטופלים, מטפלים וארגוני בריאות. ייתכן כי יתרונות אלו יהיו תקפים גם לטיפולים אחרים הניתנים במתן תת עורי הנמצאים בשימוש או בפיתוח.

מקור:

Christian Jackisch et al, Advances in Therapy volume 39, 833–844 (2022)

מוגש מטעם חברת רוש פרמצבטיקה.

נושאים קשורים:  מחקרים,  פסגו,  סרטן שד,  HER2,  פרטוזומאב,  טרסטוזומאב