חדשות

"מאיר": ביקורו של המומחה העולמי לחיך ושפה שסועים

רופאים מבתי חולים מרחבי הארץ הגיעו ללמוד את השיטה לניתוחי חיך ושפה שסועים שפיתח פרופ' בריאן סומרלד הבריטי | שיטת הניתוח משפרת משמעותית את הנראות והדיבור בילדים

פרופ' בריאן סומרלד מדגים את שיטת הניתוח הייחודית. צילום: דוברות "מאיר"

המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא אירח לאחרונה, בשיתוף עמותת שפת הלב, את פרופ' בריאן סומרלד (Brian Sommerlad), כירורג פלסטי בכיר ומומחה עולמי לחיך ושפה שסועים מבריטניה. סומרלד הגיע לישראל במסגרת סיבוב חובק עולם הכולל ביקור במדינות שונות, בייהן מדינות עולם שלישי כמו בנגלדש, עיראק, איראן, מצרים וסרי לנקה, בהן הוא מנתח מטופלים יחד עם הצוותים המקומיים.

במהלך הביקור בישראל ערך פרופ' סומרלד סדרה של ניתוחים בתינוקות יחד עם מומחים בכירים ממחלקות אא"ג, פלסטיקה ופה ולסת "במאיר", והדגים את שיטתו הייחודית בפני רופאים מבתי החולים בילינסון, שניידר, שיבא, קפלן, הדסה עין כרם, רמב"ם וסורוקה.

פרופ' סומרלד נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בתחום השסעים, הוא משמש יועץ במרכזים רפואיים גדולים ופרסם ספרים מקצועיים ומאמרים בכתבי עת בתחום. מרבית הניתוחים שעורך סומרלד הם ניתוחי סגירת חך או תיקון של ניתוחים קודמים.

במהלך הניתוח, הוא משתמש במיקרוסקופ - שיטה ייחודית שפיתח המבוססת על זיהוי אנטומי של שריר החך תחת מיקרוסקופ ותפירה מדויקת של השרירים. "הניתוח משפר משמעותית את הנראות והדיבור. ילדים שעוברים את הניתוח הזה לא יצטרכו לרוב טיפול אצל קלינאית תקשורת", הסביר סומרלד.

"הניתוחים הראשונים שעוברים תינוקות עם חיך ושפה שסועים משפיעים על בעיות שמיעה ועל הצורך העתידי בטיפולי שיניים וקלינאות תקשורת". לדבריו, "שיעורי ההצלחה בשיטה זו גבוהים ועומדים על 90%-95% ורובם המוחלט של המטופלים לא יצטרכו טיפול אצל קלינאית וטיפולי שיניים".

ביקורו של סומרלד בישראל התאפשר ביוזמתה ובניהולה של עמותת שפת הלב - גוף וולנטרי הפועל להעלאה וקידום המודעות לחיך ושפה שסועים ומלווה את המשפחות בכל שלבי ההתמודדות. הביקור במרכז הרפואי מאיר נערך בהובלתו של ד"ר יניב אבנר, מנהל שירות אא"ג ילדים והמרכז למומי חיך ושפה, וד"ר ביאדר בלאל, סגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומומחה בתחום השסעים.

נושאים קשורים:  חיך שסוע,  שפה שסועה,  פרופ' בריאן סומרלד,  בית החולים מאיר,  חדשות
תגובות
26.01.2023, 18:26

היה מענין לקרוא על הבקור של ד"ר סומרלד