חדשות

תלמיד כיתה ב' חוסן בטעות פעמיים בתוך שבועיים בחיסוני שגרה

אחות המועסקת על ידי חברת פמי, קבלן משנה של משרד הבריאות לשירותי בריאות תלמידים, התעלמה מדברי התלמיד שציין כי כבר חוסן | חברת פמי: "מדובר בטעות אנוש" | האירוע בחקירה

חיסון תלמידים בבתי ספר. צילום אילוסטרציה

תלמיד כיתה ב' בבית ספר בפתח תקווה חוסן בשבוע שעבר פעמיים בתוך שבועיים במסגרת חיסוני השגרה שמקבלים בני גילו. את החיסון נתנה אחות המועסקת על ידי חברת פמי, קבלן משנה של משרד הבריאות לשירותי הבריאות לתלמידים. האירוע החריג הוגדר טעות ונחקר עתה על ידי גורמי מקצוע שונים. כך דיווח אור רביד מחדשות 12.

אמו של התלמיד סיפרה שבנה נלקח מכיתתו על ידי אותה אחות חיצונית, במקום ילד אחר בעל אותו שם פרטי הלומד בכיתה מקבילה. האחות סירבה לשמוע מהתלמיד שכבר ביצע את כל החיסונים לבני גילו. האחות אמרה כי ביררה את הנושא עם אמו של התלמיד אבל התברר ששוחחה על כך עם אם אחרת. בבית הספר לא היה אותה שעה שום גורם אחראי שיעצור את ביצוע החיסון המיותר.

על החיסון המיותר שמעה אמו של הילד כאשר אספה אותו מבית הספר בתום יום לימודים ואז התלונן שאיננו מרגיש טוב.

חברת פמי מסרה בתגובה שהיא "מצרה על האירוע", מדובר ב"טעות אנוש", ודיווחה עליו למשרד הבריאות. לדברי החברה, "לילד לא נשקפת כל סכנה בריאותית והחברה תרענן נהלים כדי שלא יקרה אירוע דומה בעתיד והילדים יחוסנו בבטיחות מלאה". משרד הבריאות מסר כי יבצע תחקיר מקיף ויפעל בהתאם לממצאים. גם עיריית פתח תקווה מקיימת בירור של המקרה.

נושאים קשורים:  חיסוני שגרה,  חיסון תלמידים,  חברת פמי,  משרד הבריאות,  חדשות
תגובות

לצערי נמצא יותר ויותר מקרים דומים. אחות שאיה שיכת למוסד לוקחת לחיסוח ילדים שאינה מכירה. זה יקרה בעתיד בכול מצב שבו המטופלים יקבלו חיסונים ע"י גורמים שאינם מכירים או לחליפין ע"י גורמים לא מקצועיים )במקום רופא ע"י אחות, במקום אחות ע"י פראמדיק או חובש. למושג הגדלת תפוקות יש מחיר של סיכון חיי מטופלים.