חדשות

דיווחים על סרטן נדיר מסוג SCC בעקבות השתלת משתלי סיליקון בשד

עדכון ה-FDA: סרטן נדיר של תאי קשקש עלול להתפתח ברקמת הצלקת הפנימית שנוצרת סביב משתלי סילקון בשד | האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית: "חשוב לעדכן את הציבור לגבי הסכנות"

שתלי סיליקון (אילוסטרציה, מקור:יוטיוב)
שתלי סיליקון (צילום: אילוסטרציה)

מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית, ה-FDA, הודיע בסוף השבוע על קבלת דיווחים אודות סרטן נדיר מסוג SCC (סרטן של תאי קשקש) העלול להתפתח ברקמת הצלקת הפנימית (קפסולה) שנוצרת סביב משתלי סילקון בשד.

הודעת ה-FDA מתייחסת לסוג נדיר אחר ושונה של סרטן שאינו זהה לדיווחים הקודמים משנים עברו אודות BIA-ALCL שהיא לימפומה אנפלסטית של תאים גדולים הקשורה גם היא למשתלים בשד.

מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית מצטרפים להודעת ה-FDA ומעדכנים את הציבור הישראלי, לאור המידע החדש. באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית כבר הקדימו ועדכנו בשנת 2019 את טפסי ההסכמה לניתוח בכל הסיכונים הקיימים הכוללים משתלי סיליקון, כך שכל אישה לפני הניתוח תעודכן ישירות בשיחה עם המנתח הפלסטי שלה ובכתב באמצעות הטפסים.

על פי ה-FDA ולמיטב ידיעתם, יש 16 מקרים שדווחו של סרטן מסוג SCC ועוד שני מקרים נוספים שדווחו שעדיין נמצאים בבדיקה. בנוסף, על פי ה-FDA ולמיטב ידיעתם ישנם כ-400 מקרים חשודים בארה"ב ובסך הכל 1,227 ברחבי העולם נכון לאוגוסט 2022 של BIA-ALCL. בספירה העולמית כלולים גם שמונה מקרים מישראל שהתגלו עד כה.

יצוין כי משתלי סיליקון משמשים בניתוחים פלסטיים לשחזור שד בקרב נשים שעברו כריתה, כמו גם בכל ניתוחי הגדלת חזה ובחלק מניתוחי הרמת חזה.

ה-FDA וגם רופאי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מסבירים כי אם אין תסמינים, אין המלצה להסיר את המשתלים. ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מסר: "חשוב לעדכן את הציבור לגבי הסכנות ולקרוא לנשים לשים לב לכל שינוי. יש לבצע את בדיקות השד השגרתיות המומלצות על ידי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן ובלי קשר גם אם הכל בסדר, להגיע לבדיקה אצל מנתח פלסטי אם חלפו עשר שנים מאז ניתוח הכנסת המשתלים".

נושאים קשורים:  משתלי סיליקון,  ה-FDA,  ד"ר מאיר כהן,  שחזור שד,  ניתוח פלסטי,  חדשות,  סרטן תאי קשקש
תגובות