חדשות

ב"איכילוב" נפתחה מחלקת יולדות חדשה ומפוארת עם 51 חדרים פרטיים

בין שאר הפינוקים בבית החולים ליולדות ליס: מיטות מתכווננות, שירותים ומקלחת אישיים, מחממי מגבות, כורסאות הנקה, פינות החתלה, מסך אישי ליולדת ללא תשלום וארוחה אישית

חדר פרטי במחלקת היולדות החדשה בבית החולים ליס ב"איכילוב". צילום: ג'ני ירושלמי וליאור צור

בבית החולים "ליס" ליולדות ונשים במרכז הרפואי איכילוב תל אביב נחנכה אתמול (א') מחלקת יולדות בתנאי אשפוז מתקדמים ביותר. זאת, לצד מחלקת יילודים (תינוקיה) מרווחת שנחנכה קודם לכן.

בית החולים מסר כי במחלקה החדשה 51 חדרי אשפוז אישיים והם יכללו מיטות מתכווננות ליולדות, מיטה נפתחת למלווה, שירותים ומקלחת אישיים, כולל מחמם מגבות, כורסת הנקה, פינת החתלה, מסך אישי לכל יולדת ללא תשלום וארוחה אישית ליולדת שתוגש לחדר. הכניסה לחדר היא באמצעות כרטיס מגנטי.

פרופ' יריב יוגב, מנהל "ליס", אמר: "בית החולים ליס ליולדות ולנשים הוא מרכז הלידה השני בגודלו בישראל. מתבצעות בו למעלה מ-11 אלף לידות בשנה. הוא מעניק כיום את כלל השירותים לצורכיהן של היולדות ובין השאר: מחוברות הורית, לידה טבעית, אפס הפרדה ועוד. הכל, ללא עלות למען חוויית לידה מושלמת".

עוד ציין פרופ' יוגב כי "במחלקה החדשה יטופלו נשים לאחר לידה רגילה ולאחר ניתוח קיסרי מתוכנן בסיכון נמוך. השיבוץ לחדרי המחלקה החדשה יהיו בהתאם למצב הרפואי של היולדות".

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי תל אביב, הוסיף: "זו מהפכה ברפואה הציבורית ואני גאה שהיא מתרחשת לראשונה אצלנו. יולדות יזכו וכבר זוכות לחוויית לידה מקסימלית ובתנאים שניתן להגדירם אפילו כמפנקים ביותר שניתן להציע לאם וליילוד. המחלקה החדשה תוכננה תוך שימת לב לצרכים הייחודיים של היולדות והיא כוללת את מלוא הפתרונות לצרכים של היולדת הישראלית".

המחלקה נבנתה בעזרת תרומתן של משפחות שטינמץ וגראס.

נושאים קשורים:  אכילוב,  מחלקת יולדות ליס,  בית החולים ליולדות ליס,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.07.2018, 20:18

יופי עכשיו ביח ליס בכותרות והנשים ירוצו ללדת שם. לדעתי זהו פיל לבן שכן התחזוקה של דבר כזה אינה באפשרותו הרגילה של בית חולים ישראלי. כמו שבנו בנין נוסף לביח הדסה בירושלים עם לוקסוס ואחר כך בכו שאין תקציבים לתחזק. חבל מאד שהתרומה של המכובדים הנדיבים הלכה לדבר אקסראוגאנטי כזה. לישראלי הממוצע אין תנאים כאלה בחיים הרגילים . וזה כאשר חסרות מיטות אשפוז וציוד רפואי נוסף ומשוכלל למחלקות אחרות. אני מתאר לי שביח ליס יעניין בזה מהר מאד את קרובותיו של הנייה מעזה ויזמינן לבוא ללדת בגן עדן זה.
שווויץ מיותר לחלוטין .

אנונימי/ת
09.07.2018, 20:45

צודק

אנונימי/ת
12.07.2018, 20:33

ומה עם הזקנה במסדרון? איך לא רעדה היד למנהל ביה״ח לאשר זאת בעוד המסדרונות מלאים בחולים. לא פחות מחוצפה

אנונימי/ת
13.07.2018, 07:48

הזקנה במסדרון יכולה אולי להכניס עוד יום אשפוז במסגרת האלפות של הסדרי הקאפ מול קופות החולים. יולדת מוסיפה כסף נקי מביטוח לאומי. זה הרבה יותר משתלם, וגמזו כמנהל מוכשר מבין זאת.