חדשות

כנס בתחום רפואה גרעינית ובדגש על PET MRI יערך בתל אביב

בכנס שיתקיים בחודש הבא יוצגו חידושים, מידע ותוצאות מחקר שנצבר בתחום טכנולוגיית PET MRI בישראל

פרופ' דוד גרושר, מנהל תחום רפואה גרעינית באסותא. צילום עודד קרני

כנס בנושא רפואה גרעינית שיעסוק כולו בטכנולוגיית ה-PET MRI יתקיים בחודש הבא (7.5.18) בתל אביב. במהלך הכנס ייחשפו החידושים האחרונים בתחום, כמו גם המידע והמחקר שנצבר בתחום ה-PET MRI בישראל.

בדיקת ה-PET CT מאפשרת מיפוי אנטומי של הגוף יחד עם תמונה פיזיולוגית, מה שמאפשר לאבחן תהליכים חריגים שמתרחשים בגוף, וחיוני בפרט עבור מטופלים אונקולוגיים והמטו-אונקולוגיים כאשר מבקשים לעקוב אחרי השפעת הטיפול במחלה. אולם, לבדיקת ה-PET CT גם מספר חסרונות, ביניהם הקרינה אליהם נחשף המטופל, לעתים אחת לכמה חודשים, כמו גם הצורך לבצע בדיקת MRI על מנת להשלים את התמונה.

פרופ' דוד גרושר, יו"ר הכנס ומנהל תחום הרפואה הגרעינית ב"אסותא", יוזמת הכנס, מסביר כי "בדיקת ה- PET MRI מאפשרת לשלב בין יתרונותיהן של שתי הבדיקות, תוך חשיפת המטופל לפחות מעשירית מכמות הקרינה שאליה הוא נחשף בבדיקת PET CT. יש דברים שאנו יכולים לראות בבדיקת ה-PET ולא בבדיקת ה-MRI ולהפך, ולכן שילוב שתי הבדיקות מאפשר לקבל תמונה ברורה ורגישה משמעותית, שהיא בבחינת השלם העולה על סך חלקיו".

עוד הוסיף פרופ' גרושר כי "מאז הגעתו של ה-PET MRI ל'אסותא', אנו שוקדים על מספר מחקרים מרתקים, במטרה לשפר את תהליך האבחון של מחלות רבות, ביניהן פרקינסון, אלצהיימר, קרוהן ועוד. תוצאות מחקרים אלו יוצגו במהלך הכנס על ידי מיטב הרופאים שהובילו אותם".

בכנס, שיתקיים ב-7 במאי במלון דן בתל אביב, ישתתפו שני מרצים אורחים בינלאומיים: פרופ' תומאס הופ, מנהל מחלקת PET MRI באוניברסיטה סן פרנסיסקו, ופרופ' אונפוריו קטלנו, מנהל מחלקת PET MRI באוניברסיטה הרווארד. הכנס מיועד לרופאים בכירים בתחום הרפואה הגרעינית, דימות, אונקולוגיה, המטו-אונקולוגיה, כמו גם לטכנאים מתחום הרפואה הגרעינית והדימות ולהנהלות בתי חולים, קופות חולים ומשרד הבריאות.

לפרטים נוספים ולרישום לכנס: ליחצו כאן

נושאים קשורים:  כנסים,  PET MRI,  רפואה גרעינית,  חדשות,  אסותא
תגובות