חדשות

לקראת ה-1 ביולי: מאות רופאים הצטרפו לרשימות הסדר סגורות של קופות החולים

במסגרת הפרק בחוק ההסדרים העוסק ברפואה פרטית שייכנס לתוקף ביום שישי, יוגבלו המבוטחים לניתוחים רק על ידי רופאים הנמצאים ברשימת הסדר סגורה של קופת החולים שלהם; במקביל, ייאסר על הרופאים לגבות תשלום ישירות מהמטופל

מנתחים (צילום: אילוסטרציה)

מאות רופאים הצטרפו להסדרים חדשים עם קופות החולים וייכללו החל מהשבוע הבא ב"רשימה סגורה" שמתוכה יוכל המבוטח לבחור מנתח פרטי שיבצע את ההליך בבית חולים פרטי; כך מדווח הבוקר (יום ד') העיתון הכלכלי "דה מרקר".

הצעד נעשה לקראת יום שישי הקרוב (1 ביולי), אז ייכנס לתוקף הפרק בחוק ההסדרים הקשור לניתוחים הפרטיים, במסגרתו יבחר המטופל את המנתח הפרטי רק מתוך רשימה סגורה של מנתחים המצויים בהסדר עם הקופה.

לפי הדיווח, ב"מכבי שירותי בריאות" מדובר כבר ב-220 רופאים, שקודם לכן עבדו עמה במסגרת של החזר על ביצוע הניתוח באמצעות הביטוח המשלים. כאמור, החל מהשבוע הבא הסדר זה בוטל. הקופות גם מחויבות לפרסם באתרי האינטרנט שלהן את שמות הרופאים שבהסדר, וחלקן כבר ביצע זאת.

התקנות החדשות גם קובעות, כי התשלום בעד הניתוח יכלול רק את ההשתתפות העצמית ויהיה קבוע מראש בעבור הפרוצדורה. על הרופא ייאסר לגבות תשלום נוסף בעבור הניתוח מהמבוטח. הביטוח המשלים או חברת הביטוח תשלם את שכר המנתח לבית החולים הפרטי שבו תבוצע הפרוצדורה.

ההשתתפות העצמית אמורה לכסות את כל רכיבי הניתוח, לרבות שכר המנתח, עלות השימוש בחדר הניתוח ועלות השתל, במדה שיש כזה. גם בעבור פגישת הייעוץ עם המנתח לפני הניתוח ייגבה סכום ההשתתפות העצמית בלבד. רופא לא יוכל להפנות מטופל שלו במסגרת מערכת הבריאות הציבורית לביצוע פרוצדורה באופן פרטי, אלא רק לאחר חצי שנה ("תקופת צינון")

משרד הבריאות מסר, כי מטרת הרפורמה היא להפחית בהוצאה הפרטית על ניתוחים. זאת, בין השאר מכיוון שהרופאים יידרשו לנהל משא ומתן מול הביטוחים המשלימים וחברות הביטוח ולא מול המבוטח הבודד. כמו כן, מיועד השינוי להפחית את הביורוקרטיה ולהגביר את השקיפות בתחום מחירי הניתוחים: המבוטח ישלם פעם אחת בלבד את מלוא סכום ההשתתפות העצמית. התשלום יבוצע לבית החולים שבו מתבצע הניתוח.

בדיווח נמסר, כי ההסדרים החדשים חלים גם על פוליסות ביטוח מסחריות חדשות שיימכרו החל מ-1 ביולי ועל הפוליסות הקבוצתיות, במועד החידוש הבא שלהן. בדיווח נמסר כי לא רק הקופות נערכו לשינויים, אלא גם בתי חולים פרטיים, מכיוון שהם יהיו מעתה הגורם שגובה את התשלום בעד הניתוח ומשלם לרופאים.

לדיווח המלא ב"דה מרקר"

נושאים קשורים:  חדשות,  חוק ההסדרים,  רשימות הסדר,  קופות החולים,  רפואה פרטית
תגובות
אנונימי/ת
02.07.2016, 12:58

טוב מאוד - הסדר מצוין

אין ספק כי למנסחי חוק ההסדרים שערכו את השינויים לגבי השימוש בביטוחים המשלימים לא היה עניין לשפר את שכר הרופאים. מאידך, קשה להאמין שדווקא טובת חברות הביטוח הייתה לנגד עיניהם.
ההסדר החדש שבו התשלום מבוצע לבית החולים ולקופות יש אפשרות לשלוט המחירים יגרמו להורדת מחירי הפעולות למטופלים. גם הרופאים וגם בתי החולים ירוויחו פחות. יתכן וההסדר יגרום לירידה בשימוש ברפואה פרטית שבמסגרת הביטוחים המשלימים ויעלה את שיעור השימוש ברפואה הציבורית.