חדשות

פיברומיאלגיה צורפה למחלות המזכות ברישיון שימוש לקנביס רפואי

משרד הבריאות יוזם דיון רופאים בסוגיית השימוש בקנביס; בכוונת המשרד לשמוע את דעתם של המתנגדים והמצדדים, לפני שתתקבל החלטה

פיברומיאלגיה צורפה לרשימת המחלות בהן משרד הבריאות מאשר את הטיפול בקנביס רפואי, כדי להקל על כאבי החולה. ועדת רופאים מומחים תגבש בתוך זמן קצר את ההגדרות למצבים השונים במחלה, שעל-פיהם ייקבע מי מהחולים זכאי לרישיון לשם צריכת קנביס. עד כה, רשימת המחלות שבהן הכיר משרד הבריאות כללה רק סרטן, איידס, מחלת קרוהן, כאב כרוני קיצוני, טרשת נפוצה, טורט ופרקינסון. יש כוונה להוסיף לרשימה גם את הגלאוקומה.

העיתון "מעריב" דיווח אתמול (יום ב'), כי בישראל יש כיום כ-11,000 חולים שבידיהם רישיון לצרוך קנביס רפואי. רק 21 רופאים מורשים כיום לרשום את המרשם הדרוש לצורך קבלת רישיון הצריכה, אך משרד הבריאות הודיע כי הוא מתכוון להגדיל את מספר הרופאים שיטפלו בנושא הזה.

שרת הבריאות יעל גרמן מסרה אתמול, כי בשבועות הקרובים ייערך דיון רופאים בנושא, במטרה לשמוע דעות על השימוש בקנביס רפואי. לדיון יזומנו מתנגדים ומצדדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  קנביס רפואי,  פיברומיאלגיה,  שרת הבריאות יעל גרמן
תגובות
נועם
16.11.2013, 21:53

התרשמותי (האישית בלבד) שרוב חולות הפיברומילגיה כבר צורכות קנביס (אמנם לא רפואי) ממילא כך שהדיון מיותר.

נוירולוג ילדים
23.11.2013, 19:59

צפו לעליה תלולה של מחלת הפיברומיאלגיה. אני כבר מתחיל להרגיש כאבים מפושטים בכול אברי גופי, כאבים שאינם מגיבים לפרצטמול.

פסיכולוגית
17.04.2014, 19:16

הפוסל במומו פוסל...לא כולם חושבים כמוך לזייף מחלה כדי לזכות בסם, מה זה אומר עלייך כאדם..

אבי
26.11.2013, 00:56

הדיון לא מיותר, אני חולה במחלת כאב כרוני / פיברומיאלגיה נעזר בקנאביס, אך כרגע אני מתקשה להשיג ועבריין על פי חוק, מאחר ועדיין אין בידי רישיון.

אני חולה מזה 14 שנה, סובל משלל סימפטומים. משתמש בכמה תרופות שלא ממש מקלות, תופעות לוואי קשות כגון פגיעה קשה בליבידו, אימפוטנציה דה פאקטו. לא עובד מעל שנתיים.
בחודשים האחרונים התחלתי להשתמש בקנאביס רפואי והוא עוזר לי באופן חד משמעי, גם במישור הפיזי וגם במישור הנפשי.
ולא אני בהחלט לא מה שנקרא סטלן.

רופאה
28.11.2013, 08:03

נועם והנוירולוג, כמה עצוב שכרופאים אינכם מסוגלים לחוש אמפתיה למי שכואבים (כואבות) מתוך טיפול בעשרות נשים עם פיברומייאלגיה אני יכולה לומר לך נעם שהן גיבורות ואמיצות ונושאות כאב וסבל רב וכיון שלרוב מדובר גם בנשים ישרות מעין כמוהן, יש לי מטופלת שכמה וכמה רופאים אמר לה שהיא חייבת להשיג קנאביס ולבדוק והיא מסרבת.
כמובן שהטיפול הבסיסי הוא הגיינת שינה ופעילות גופנית, אבל בתסמונת ששמה "דאבת השרירים" , יש כאב. נקודה. גם את כאביך שלך איני מרגישה ואיני מפקפקת בהם....