חדשות

כתב העת Neurology: בתוך 4 עשורים יגדל פי שלושה מספר חולי האלצהיימר בארה"ב

התרופות שפותחו עד כה לעיכוב התקדמות המחלה הניבו תוצאות מתסכלות. שלושה ניסויים קליניים חדשים יצאו לדרך בתקופה הקרובה

כתב העת Neurology דיווח בסוף השבוע האחרון כי על פי הערכות עדכניות מספרם של חולי האלצהיימר בארה"ב יגדל ב-4 העשורים הקרובים פי שלושה, ובשנת 2050 יגיע מספרם לכ-14 מיליון לעומת כ-4.7 מיליון לפי נתוני 2010. כל זאת אם לא תושג עד אז התקדמות משמעותית במלחמה במחלה. בדיווח נמסר כי עד כה טיפולים שנועדו לעכב את התקדמות מחלת אלצהיימר הניבו תוצאות מתסכלות ומאכזבות.

התחזית העדכנית מתפרסמת כעשור לאחר תחזית קודמת, ובדיווח נמסר כי מעשית לא השתנה מאז דבר. כמה תרופות אושרו לשימוש בארה"ב, ביניהן אריצפט (Aricept) ונמנדה (Namenda). הן פועלת על הטרנסמיטורים הכימיים במוח, אך במקרים רבים הן לא מסייעות לשיפור המצב או פועלות לזמן מוגבל.

סוג אחר של תרופות, אנטי-אמילואידיות, מכוונות לחלבון היוצר את שכבת הפלאק במוחם של חולי אלצהיימר. תרופות אלו עדיין ניסיוניות, ועד כה בכל המחקרים שנעשו הן לא הצליחו לעזור לחולים שפיתחו תסמיני דמנציה מתונים. ההערכה כיום היא שהתרופות הללו יועילו רק אם יינתנו בשלב מוקדם יותר.

עוד נמסר כי שלושה ניסויים קליניים חדשים אמורים לצאת לדרך השנה, במטרה לנסות ולמצוא דרכי מניעה למחלה. בשניים מהם יבדקו טיפול תרופתי לאנשים עם מוטציות גנטיות הגורמות לאלצהיימר תורשתי בגיל מוקדם, והניסוי השלישי יכלול משתתפים מבוגרים ללא תסמיני דמנציה, אך עם מרבצי אמילואיד במוח.

נושאים קשורים:  חדשות,  אלצהיימר,  אמילואיד
תגובות