חדשות

ההאקתון הראשון לחדשנות רפואית באוניברסיטת תל אביב

ביוזמת סטודנטים לרפואה יערך השבוע ההאקתון הראשון לחדשנות רפואית | באירוע, בחסות חברות ענק, ישתתפו 200 סטודנטים, 100 מנטורים ו-30 שופטים בכירים מעולם הרפואה וההייטק

הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. צילום: ויקיפדיה

סטודנטים מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר ומהפקולטה להנדסה ע"ש פליישמן באוניברסיטת תל אביב יזמו את TAU MedTech Hackathon – ההאקתון הראשון באוניברסיטה לחדשנות רפואית. ההאקתון יערך השבוע (11-13 בינואר), בהשתתפות 200 סטודנטים, 100 מנטורים ו-30 שופטים בכירים מעולם הרפואה וההייטק, בחסות חברות ענק כמו אמזון, MIT, טבע, נוברטיס, SNC, פיליפס ו-IBM.

במסגרת ההאקתון, סטודנטים מדיסציפלינות שונות – רפואה, הנדסה, מדעי המחשב, מדעי המוח, ביו-אינפורמטיקה ותכנית ה-Global MBA – יעבדו יחד בניסיון למצוא פתרונות מעשיים לשש בעיות רפואיות בוערות, כפי שהוגדרו על ידי קופות ובתי החולים בארץ.

"בצבא שירתי ביחידת 8200, ואחר כך עבדתי בתעשיה", מספר תום צוקרמן, סטודנט שנה ג' בבית הספר לרפואה ויוזם ההאקתון. "כשהתחלתי ללמוד בפקולטה לרפואה, נוכחתי לדעת שהלימודים ברמה גבוהה מאוד מבחינה אקדמית, אבל היתה חסרה לי הנגיעה בחדשנות הרפואית. אני מאמין שצריך לקדם את החינוך ליזמות רפואית בקרב הסטודנטים, שכן הטכנולוגיה יכולה וצריכה לחולל פלאים בשירות הרפואה".

תום פנה עם הרעיון לחבריו הסטודנטים, אור ארליך (רפואה שנה ג') יעל ליבר (רפואה שנה ג') ואילן פירוטין (הנדסה ביו-רפואית שנה ג'), וכן לדיקאנית הפקולטה לרפואה פרופ' קרן אברהם. יחד הם הקימו את ההאקתון ורתמו את ענקיות הטכנולוגיה וההנדסה הביו-רפואית בעולם, את כל בתי וקופות החולים המסונפים לאוניברסיטת תל אביב וכן את MIT שתרמה את הפרס הראשון – כניסה לתחרות ההאקתון הרפואי של MIT שיערך באפריל 2023.

הקבוצה שתזכה במקום הראשון תקבל גם תכנית האצה (אקסלרטור) של AION LABS וSanara ventures במטרה להפוך לסטרטאפ מסחרי. הפרס השני הוא תכנית האצה של Weccelerate וקופת חולים לאומית, והפרס השלישי הוא כרטיס כניסה ישיר לתכנית ההאצה JumpTAU של אוניברסיטת תל אביב.

"הביקוש היה מטורף", אומרת אור ארליך, "נרשמו 400 סטודנטים כשבפועל יש מקום רק ל-200, וגם זה אחרי שהגבלנו את ההרשמה לחמש פקולטות. זאת יוזמה של סטודנטים למען סטודנטים, שנועדה בראש ובראשונה לחשוף אותנו למקצועות הטכנולוגיים מתוך הבנה שזה עתיד עולם הרפואה. צריך להבין שאנחנו לא רוצים אירוע גדול ונחמד, אלא אירוע שיצאו ממנו פטנטים ופתרונות רפואיים. מול כל בית חולים, קופת חולים או ארגון רפואי שהציב לנו אתגר הצבנו צוות חשיבה, ויחד דייקנו את ששת האתגרים שלנו – שחלקם יותר מאתגרים מאחרים, אבל כולם פתירים".

בין ששת האתגרים הרפואיים אפשר למצוא פתרון טכנולוגי שיזהה דיכאון לאחר לידה (אתגר שהציבה קרן בריאה), מתן שירותי בריאות ביתיים במטרה להקל על העומס בבתי החולים ולהנגיש שירותים רפואיים לאוכלוסיות שמתקשות להגיע פיזית למוסדות (אתגר שהציב המרכז הרפואי שיבא תל השומר) והמצאת מכשיר חדש ובטוח לשימוש לניקוז מים מהמוח במקרים של הדירוצפלוס, או מיימת מוח, מצב מסכן חיים בקרב ילדים (אתגר שהציב מרכז שניידר לבריאות ילדים). לרשות כל קבוצה אינטרדיסציפלינרית יעמדו 40 שעות כדי לפצח את האתגר.

"זאת יוזמה אדירה, והיא כל כולה של הסטודנטים והסטודנטיות", מוסיפה פרופ' קרן אברהם, דקאנית הפקולטה לרפואה. "ההאקתון הזה מרגש במיוחד כי זה לא מובן מאליו שסטודנטים יקדישו מזמנם, ועוד יגייסו כל כך הרבה בעלי עניין, למטרת הצלת חיים ובריאות של אנשים".

נושאים קשורים:  האקתון,  חדשנות רפואית,  אוניברסיטת תל אביב,  סטודנטים לרפואה
תגובות
אנונימי/ת
10.01.2023, 00:01

יפה! אך מיותר, בוודאי לא לשנה ג!. שיתמקדו ברפואה כשליחות. לא בהכרח טכנולוגיה זה מה שהאדם החולה זקוק!
שימצאו טכנולוגיות לקידום בריאות ומניעת מחלות אם כבר שנה ג.

אנונימי/ת
10.01.2023, 09:04

נו באמת... להתמקד ברפואה כשליחות...
אף אחד לא שלח אותם.
מדובר באנשים חובבי טכנולוגיה ואתגרים אינטלקטואלים. זה מה שמניע אותם וזה בסדר גמור

אנונימי/ת
10.01.2023, 11:05

כל הכבוד, סוף סוף לצאת מהקופסה, לחדש, לעורר ולהמשיך להעמיד אותנו בראש החנית של החדשנות והטכנולוגיה