COVID-19 בישראל

חשש: בני 60 ומעלה שלא חוסנו עדיין ייאלצו להמתין למנה הראשונה

לאחר שיותר מ-1.2 מיליון ישראלים כבר חוסנו, צפי לעיכוב בהגעת החיסונים של "פייזר" | משרד הבריאות הפסיק את הנפקת תרכיבי החיסון לבתי החולים

רבים מהמבוגרים שנדבקים הם מחוסנים שמוגנים מפני מחלה קשה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

אתמול (א') חוסנו 134,226 מאזרחי ישראל במנת החיסון הראשונה נגד נגיף הקורונה ובסך הכל עד כה התחסנו כ-1,224,000. לפי הדו"ח הבינלאומי המציג את תמונת המצב היומית במבצע החיסונים, נכון לשלשום התחסנו בישראל 1.09 מיליון מאזרחיה. נכון לאתמול שיעור מקבלי מנת החיסון הראשונה ביחס לגודל האוכלוסיה הוא בישראל 12.54% ואחריה בחריין 3.57%, בריטניה (נתון לא עדכני) 1.39%, ארה"ב 1.28% ודנמרק 0.7%.

נוכח מה שמסתמן כרגע למחסור מסוים בתרכיבי החיסון עד להגעת המשלוח הבא מ"פייזר" לישראל שנועד לראשית פברואר, נערכים בקופות החולים ובבתי החולים לירידה במספר המתחסנים במנה הראשונה כבר בשבוע הקרוב. זאת, לצד תחילת זימונם של מקבלי המנה הראשונה להתחסן במנה השנייה שנשמרה עבורם.

ההאטה בקצב המואץ של מבצע החיסונים עלולה לגרום לכך שחלק מבני ה-60 ומעלה שטרם קבעו תור או שהזמינו תור לסוף ינואר יידרשו להמתין זמן מה עד שייקראו להגיע לאתר התחסנות מקומי. 65% מהמתחסנים עד כה הם בני 60 ומעלה.

בתוך כך הודיע אתמול הנהלת בית החולים הדסה עין כרם, כי מאחר שמשרד הבריאות הפסיק את הנפקת תרכיבי החיסון לבתי החולים, מתחם החיסון שהפעיל בית החולים ייסגר מהיום וגם צוותי "הדסה" שטרם התחסנו יופנו לקבל את מנת החיסון שלהם במוקדי קופות החולים.

לפי דיווח ב"הארץ" הבוקר, "איכילוב" צפוי לסיים את המלאי שברשותו כבר מחר, רמב"ם הודיע כי המלאי שברשותו אזל. ב"שיבא" הודיעו שמלאי החיסונים עומד להסתיים בקרוב. מהשבוע הבא עובר בית החולים לחסן רק במנה השנייה. הצמצום בהנפקת המלאים לבתי החולים לא מאפשר להם להציע את החיסונים גם לציבור הרחב כפי שהציעו בשבוע שעבר ובכך יצרו עומסי ביקוש גבוהים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  פייזר,  חדשות,  קופות החולים,  19-COVID,  בתי החולים
תגובות
אנונימי/ת
04.01.2021, 20:44

אני עובד בקופת חולים ויודע ממקור ראשון, בקופות חולים מתקשרים ומתחננים לאנשים להגיע.
יש מלאי מספיק.
בתי חולים אולי חיסנו את כל הצוות הרפואי, המשפחה והחברים לכן נשארו בלי חיסונים, אבל לקופות חולים שעבדו לפי כללי משרד הבריאות, יש מלאי מספיק.
בקופת החולים שאני עובד בה, הוציאו היום חמשת אלפים הודעות טלפוניות עם קריאה לאנשים להקדים ולבוא להתחסן, גם לכאלו שהתור שלהם בהמשך השבוע, הזמינו שיקדימו ויגיעו.
אל תלחיצו את הציבור!

אנונימי/ת
05.01.2021, 06:44

יש סיבה טובה מדוע בני 60 ומעלה וחולים בסיכון מסרבים לקבל חיסוני mRNA! אם היו מציעים חיסוני ווקטור כמו ספוטניקV או החיסון הישראלי הרבה יותר אנשים היו מוכנים להתחסן. גם החיסון של ג'והנסון את ג'והנסון המשתמש במניפולצייה של ה-DNA יהיו אנשים שיידחו אותו מעצמם. לא כל עמך ישראל חסר השכלה וידע מוכן לסמוך בצורה עיוורת על המתיימרים לעורר את המערכת האוטואימונית על עצמנו....

אנונימי/ת
05.01.2021, 11:14

א. ההיענות בקרב בני 60 ומעלה (למעט במגזר הערבי) היא גבוהה מאוד.
ב. מעוררים את המערכת האימונית , אין דבר כזה מערכת אוטואימונית
ג. גם חיסון ווקטור מעורר את המערכת האימונית (למעשה כל חיסון אמור לעורר אותה כדי להיות יעיל)
ד. גם הוירוס הטבעי מעורר את המערכת האימונית
ה. בחיסונים מומתים פעמים רבות יש צורך באדג'ובנט שמעורר את המערכת האימונית בצורה מלאכותית, בעוד בחיסון הזה הדבר נעשה באופן הדומה יותר למחלה טבעית.
ו. מתגובתך ניכר שמי שחסר השכלה זה אתה.

אנונימי/ת
06.01.2021, 18:36

כל מילה זהב. עמך לא טיפשים.