חדשות

מחקר של "מאיו קליניק": מהן הסיבות הנפוצות ביותר לביקור אצל רופא?

מטרת המחקר לאפיין את הבעיות הרפואיות השכיחות ביותר בקהילה האמריקנית כדי למקד את המאמץ הרפואי בטיפול ובמניעה שלהן

מחקר חדש שעליו מדווח ה-Mayo Clinic Proceedings דירג את עשר הסיבות המרכזיות ברשימת התלונות של חולים המגיעים למרפאות הרופאים. הדירוג התבסס על קבוצת מדגם מקומית. במקום ה-1 דורגו בעיות, הופעת נגעים ותלונות אחרות הקשורות בעור, במקום ה-2 הפרעות במפרקים ו-Osteoarthritis, ובמקום השלישי – תלונות על כאבי גב.

עורכי המחקר ובראשם ד"ר ג'ניפר סט. סאובר מ"מאיו קליניק", הסבירו כי מטרת הדירוג לאתר ולאפיין את הבעיות הרפואיות השכיחות ביותר, כדי שאפשר יהיה להתמקד בהן ולנסות למצוא דרכים טובות יותר לטפל בהן או למנוע אותן כשמדובר בקבוצות אוכלוסייה גדולות, בעיקר בגיל הביניים ובגיל מבוגר. המחקר התבסס על ניתוח מקיף של הסיבות לביקורים של יותר מ-140 אלף איש שפקדו את מרפאות מאיו קליניק ומרפאות אחרות במינסוטה, ארה"ב במשך חמש שנים.

דלקת מפרקים (אילוסטרציה)

מפרקים (אילוסטרציה)

עשר התלונות הנפוצות ביותר היו התלונות הבאות:
1. בעיות עור. 2. בעיות במפרקים. 3 בעיות וכאבי גב. 4. כולסטרול גבוה. 5. תלונות הקשורות למערכת הנשימה העליונה (לא כולל אסתמה). 6. חרדות, דיכאון והפרעה דו-קטבית. 7. הפרעות נויורולגיות כרוניות. 8.יתר לחץ דם. 9. כאבי ראש ומיגרנות. 10. סוכרת.

עורכי המחקר ציינו כי הופעתו לגלות שרוב התלונות לא היו קשורות בהכרח במצבים כרוניים הקשורים בגיל כמו סוכרת ומחלות לב, אלא דווקא במצבים אחרים הפוגעים בשני המגדרים ובכל קבוצות הגיל. עם זאת הדגישו כי מדובר ב"תמונת מצב" בקהילה מקומית מסוימת וכי היא לא בהכרח דומה לנעשה בקהילות אחרות. 

להודעת מאיו קליניק על המחקר

נושאים קשורים:  חדשות,  מאיו קליניק,  דלקת מפרקים,  רפואת עור
תגובות