חדשות

המדינה תקים מנגנון להעברת חולים מהרצועה לטיפול רפואי בחו"ל

בעקבות עתירות שהגישו לבג"ץ ארגוני זכויות אדם, המדינה התחייבה להסדיר את יציאתם דרך מצרים של חולים עזתים קשים לקבלת טיפול רפואי בחו"ל

מעבר רפיח. צילום: עבד רחים חטיב/ פלאש 90

חולים עזתים קשים יוכלו לצאת מהרצועה דרך מצרים לטיפול רפואי במנגנון שתקים המדינה ויסדיר את יציאתם. כך הודיעה המדינה בדיון בעתירות שהגישו ארגוני זכויות אדם שנערך בבג"ץ השבוע (ב'). על הדיון דיווח חן מענית בהארץ.

על פי העולה מהעתירות, עד למלחמה נהגו חולים עזתים לצאת לטיפולים במזרח ירושלים ובגדה דרך מעבר ארז. עם סגירת מעבר ארז התאפשרה יציאה מוגבלת דרך מצרים במעבר רפיח. סגירת מעבר רפיח בתחילת מאי סתם את הגולל על כ-2,000 חולים הזקוקים לטיפול מדי חודש. את העתירות להורות לממשלת ישראל, לאפשר כניסת חולים ופצועים מעזה המוגדרים "בלתי מעורבים", הגישו הארגונים רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט ו"גישה".

באי כוח של המדינה בדיון, עוה"ד דניאל מארקס ומוריה פרימן, מסרו כי המדינה עושה מאמצים במטרה לאפשר מעבר של חולים למדינות שלישיות, וכי אלה הבשילו לכדי מתן מענה במקרים פרטניים. המדינה הסבירה שהפעלת מעבר כרם שלום לצורך פינוי החולים מורכבת וכרוכה בסיכונים בטחוניים, בין היתר בעקבות ירי עקבי לעבר האזור.

עוד נמסר כי בסוף חודש יוני אפשרה ישראל ל-19 ילדים חולים ול-49 מלווים לצאת מעזה ממעבר כרם שלום לצורך קבלת טיפול רפואי במצרים ובמדינות נוספות, בפעם הראשונה מאז סגירת מעבר רפיח בשבעה במאי. עוד צוין כי במסגרת יציאתם, ישראל הפעילה מאמצים כבירים כדי לאפשר את תנועתם של שני אמבולנסים ושני אוטובוסים שהגיעו מבית החולים נאסר בחאן יונס לכיוון מעבר כרם שלום, ומשם נעו לאמבולנסים ואוטובוסים ישראליים בליווי נציגים מצה"ל, לצורך העברתם דרך מעבר ניצנה שבין ישראל למצרים. המדינה מסרה לבג"ץ כי היא ממשיכה לפעול לקידום תנועתם של חולים נוספים הנדרשים לצאת מחוץ לרצועה.

לדיון הגיעו כמה עשרות פעילי ימין שמחו על קיומו של דיון בזכויות הפלסטינים. גם חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) הגיע לבית המשפט ואמר לשופטים כי לא צריך לאפשר דיון בעתירה כזאת בבג"ץ. עקב המחאה נגדם, נאלצו עורכי הדין תמיר בלנק ועדי לוסטיגמן, שייצגו את העותרים, לצאת מבית המשפט בליווי מאבטחים של משמר בית המשפט.

נושאים קשורים:  חולים פלסטינים,  עזה,  פינוי חולים,  "רופאים לזכויות אדם",  בג"צ,  עתירה לבג"ץ,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2024, 18:32

מה עם טיפול לחטופים? ארגוני זכויות פרא אדם

אנונימי/ת
04.07.2024, 10:30

עד מתי הם ינצלו אותנו?! אי אפשר להתעלם? ישראל לא חייבת כלום לעזתים המחבלים

אנונימי/ת
04.07.2024, 16:48

היות ולכתבה זאת אין כל קשר לנושאים רפואיים והיא כולה פוליטית אכתוב כאן את חלקת לשוני - ובכן הארגון הישראלי והיהודי שמורכב מעורכי דין ישראלים וממומן מכספים זרים מחו"ל נועד לקעקע את יסודות המדינה ואת הבסיס לקיומנו כאן הוא כולו מונע משינאת ישראל ומאנטישמיות גמורה. לו עורכות הדין המיצגות את העזתים היו נאנסות נשרפות ונטבחות וראשי ילדיהן נערפים ומשפחותיהן נרצחות כנראה שהן לא היו נלחמות למען משפחות החמאס ותומכיהן. יש להוציא אירגונים אלו מחוץ לחוק בחקיקה חד משמעית! עזרה ורופאים ללא גבולות עם גבולות של שפיות - הקם להורגך השכם להורגו נכתב - בשום אמת מידה מוסרית יהודית לא נכתב להגיש את הלחי השניה - לסייע ולרפא את היד ששחטה תינוקות יהודים. המצרים הם ערבים שסוגרים את השערים בפני העזתים - איפה נכתב שאני צריך להלחם במצרי שמסרב להגיש עזרה לאחיו הערבי - האם נטרפה עלינו דעתנו? מי ששונא אותי שיעזוב את מדינתי וכאן אני מצביע על עורכי הדין הללו שהינם שונאי ישראל מובהקים