חדשות

התפרצות זיהומים בשלוש מחלקות בבית החולים רמב"ם

הנהלת רמב"ם בחיפה הורתה על נקיטת צעדים דחופים להשתלטות על התפרצות חיידקים עמידים מסוג אציטונובקטר, קלבסיאלה וקנדידה אאוריס, שהתגלו ב-50 חולים

אחות בביה"ח רמב"ם. צילום ארכיון: משה שי/ פלאש 90

הנהלת המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה הורתה אתמול על נקיטת צעדים דחופים להשתלטות על התפרצות זיהומים שהתגלו בשלוש מחלקות בבית החולים, שתי מחלקות פנימיות ומחלקת נוירוכירורגיה. במחלקות אלו החולים מקובצים באזורים מסומנים ומטופלים על ידי צוות ייעודי שעובד עם מיגון, כאשר מטרת הבידוד באשפוז היא למנוע העברה צולבת בין מטופלים והתפשטות החיידקים העמידים בבית החולים.

על פי הודעה שהוציא בית החולים הבוקר (ג'), "מדובר בכ-50 גברים ונשים שנשאים לחיידקים עמידים מסוג אציטונובקטר וקלבסיאלה ופטריה מסוג קנדידה אאוריס. לא מדובר במטופלים שחולים בחיידק או בפטריה, אלא בגברים ונשים שהגיעו לבית החולים לאשפוז או טיפול ונמצאו נשאים לחיידק או הפטריה, רק רק אחד מתוך 50 המטופלים הנשאים חולה עכשיו בחיידק העמיד. מדובר בנשאות על פני העור או במעי".

מרמב"ם נמסר כי "זיהומים אלה אינם מסכנים אנשים בריאים, אך לחולים עם מערכת חיסון מוחלשת הם עלולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים. ההתמודדות עם זיהומים מסוג זה מהווה אתגר מיוחד בבתי חולים שבהם יש תפוסה גבוהה במיון ובמחלקות הפנימיות בכל העולם בשנים האחרונות".

פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, הנחה כי הצוותים הרפואיים במחלקות שבהן אותר הזיהום יעברו לעבוד במיגון מלא במעבר בין חולה לחולה, וכמו כן לא ייקלטו בהן חולים חדשים עד התגברות על ההתפרצות. כמו כן ניתנה הנחיה לתדרוך של משפחות החולים המבקרות במחלקות על התמגנות והקפדה על ניקיון ידיים.

המחלקות שבהן אותרו החיידקים פועלות כרגיל. משפחות ומבקרים נקראים להישמע להנחיות הצוות, כאשר ברמב"ם המליצו על מבקר אחד לכל מטופל בכל זמן נתון על מנת למנוע צפיפות באזורי הבידוד וחשיפות מיותרות.

נושאים קשורים:  חיידקים עמידים,  בית החולים רמב"ם,  זיהומים בבתי חולים,  חדשות,  פרופ' מיקי הלברטל
תגובות
אנונימי/ת
08:31

תתקנו בבקשה בכותרת את שם החיידק ל- acinetobacter ולא אציטונובקטר כפי שכתוב, קצת מביך שמערכת דוקטורז אונלי מעתיקים כותרות עם שגיאות כתיב מהתקשורת שכנראה חושבת שמקור השם הינו במילה אצטון

צודק/ת 💯
מדוע אנונימי?