חדשות

מנהל ביה"ח שיפא שוחרר מהכלא בישראל ללא עיסקה

מוחמד אבו סלמיה, מנהל בית החולים שיפא ששימש כמפקדת חמאס, שוחרר אתמול לעזה עם עוד 54 עצירים | לשכת רוה"מ: "שחרורו הוא תקלה חמורה וכשל מוסרי"

מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה. הודיע כי יבנה מחדש את ביה"ח בעזה. צילום: הרשת החברתית

מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שוחרר אתמול (ב') מהכלא יחד עם 54 עצורים נוספים מרצועת עזה. אבו סלמיה נעצר לפני כשבעה חודשים כשהתגלה כי בית החולים אפשר לבית החולים להשתמש בו כמפקדת חמאס.

עם היוודע דבר שחרורו החלו חילופי האשמות לגבי מי האחראי לכך ללא החלטת ממשלה ולא במסגרת עיסקה, מי ידע על כך והאם הסיבה היא העדר מקומות כליאה. השב"כ הודיע כי שחרר את אבו סלמיה כיוון שמסוכנתו נמוכה ובשל העדר מקום בבתי הכלא.

דובר צה"ל דיווח בסוף חודש מרץ כי אמצעי לחימה ותחמושת רבים נמצאו מוסתרים בתוך מחלקות בית החולים שיפא בעזה ודו"ח המודיעין האמריקאי אישר עוד בינואר כי בית החולים שיפא שימש כמפקדת חמאס.

בוועדה לביקורת המדינה בכנסת זעקו קרובי משפחה של חטופים ששמעו על השחרור מהתקשורת. שמעון אור, דוד של החטוף אבינתן אור, מתח בפתח הדיון ביקורת על שחרורו של מנהל בית החולים שיפא ללא כל עסקת חטופים ואמר, "כשמנהל שיפא, שהיה שותף לרצח, חוזר לעזה ומסמן וי - העזתים יודעים שחמאס כאן כדי להישאר".

"איך ייתכן שכולכם שותקים, שדואגים פה לאוכל וויטמינים למפלצות שרצחו את הבן שלי", זעקה בדיון טלי גוילי, אמו של שוטר יס"מ רן גוילי שגופתו נחטפה לעזה. הוריה של התצפיתנית נועה מרציאנו שנחטפה בחיים וגופתה נמצאה בסמוך לשיפא הופתעו למשמע הידיעה ואמרו: "עכשיו, שבעה חודשים לאחר שקברנו אותה, מדינת ישראל מחליטה לשחרר את מי שאחראי במישרין או בעקיפין לרצח שלה. סליחה ילדה שלי, שאפילו עכשיו ממשיכים להפקיר אותך. את השחרור של מי שיש לו חלק ברצח של הבת שלי אני מוכן לקבל רק כחלק מעסקת חטופים. לא ככה".

שחרור עצירים עזתים שנעצרו מאז השבעה באוקטובר נעשה כשהחקירות של העצורים מסתיימות וכאשר לא שנמצא חשד נגדם ובשל העומס החריג על מתקני הכליאה.

בלשכת ראש הממשלה אמרו אמש כי "שחרור מנהל בית החולים שיפא הוא תקלה חמורה וכשל מוסרי. איש זה, שתחת אחריותו נרצחו והוחזקו חטופינו, מקומו בכלא. כבר בשעות הבוקר הנחה רה"מ לבצע בירור יסודי כיצד קרה הדבר. ראש השב"כ צפוי להציג את מסקנות התחקיר לראש הממשלה ביממה הקרובה".

עם שחרורו, אמר אבו סלמיה: "האסירים ירדו במשקל, לפחות 25 קילו. כולם סובלים". הוא הבטיח לחזור לעבודה ולבנות מחדש את בית החולים שיפא.

נושאים קשורים:  בית החולים "שיפא",  שחרור אסירים,  חמאס,  חטופים,  מוחמד אבו סלמיה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.07.2024, 18:38

הטהרנים שיצאו נגד מתקן שדה תימן, כולל האתר הזה, שיתביישו. בעוד חטופינו נמקים מחבלי חמאס ועוזריהם משוחררים עקב חוסר מקום

אנונימי/ת
03.07.2024, 19:12

הזדמנות פז לחסל את המנוול. גם כך עדיף להוציא את הנוחבות להורג מאשר לפרנס אותם (בכלא הישראלי ובתשלומי הרשות) ואז לשחרר אותם בחזרה למעגל הטרור.