חדשות

הר"י תפצה את ד"ר יורם פינקלשטיין ב-72 אלף שקל בגין לשון הרע

ביהמ"ש חייב את הר"י להסיר פרסומים באתר שלה, לפיהם ד"ר פינקלשטיין עושה שימוש מטעה בתואר פרופסור | השופטת הבהירה: הפרשנות של הר"י לתואר "פרופסור אורח" אינה מבוססת

פסק-דין
פסק דין. אילוסטרציה

תביעה לשון הרע של רופא שטען נגד פרסום של  ההסתדרות הרפואית (הר"י) בעניינו, התקבלה על ידי בית המשפט השלום בירושלים. השופטת אורנה סנדלר-איתן, חייבה את ההסתדרות הרפואית להסיר פרסומים באתר שלה, על פיהם ד"ר יורם פינקלשטיין עושה שימוש מטעה בתואר פרופסור, זאת לנוכח מינויו של ד"ר פינקלשטיין כפרופסור אורח בשתי אוניברסיטאות בארץ. השופטת קבעה לתובע פיצוי בסך של 72,000 שקל בתוספת הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך של 30,000 שקל.

ד"ר פינקלשטיין, בעל דוקטורט ברפואה ודוקטורט נוסף במדעים, עבד שנים רבות כרופא בכיר וכמנהל היחידה לאבחון נוירולוגי ולטוקסיקולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. בעבר נמנה על חברי הסגל בפקולטה לרפואה באוניברסיטה וונדרבליט, בטנסי, ארה"ב, בדרגת "פרופסור עמית".

ההסתדרות הרפואית פרסמה בעבר (2001 ו-2017) כי התובע עושה שימוש בלתי ראוי בתואר פרופסור, ואף שעמדתה התקבלה בעבר בבית המשפט, כעת נקבע שמדובר בלשון הרע. התובע ביקש מבית המשפט להורות להר"י למחוק את הפרסומים ולפצות אותו על הפגיעה בשמו הטוב. הוא ציין כי בשנת 2021 מונה כפרופסור אורח על ידי הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית. הוא אף קיבל מינוי כפרופסור אורח בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון.

הר"י טענה כי מינויו של התובע כפרופסור אורח עדיין אינו מאפשר לו להקדים את התואר "פרופסור" לשמו, אפשרות השמורה, לגישתה, לפרופסורים מן המניין.

בפסק הדין שפורסם לאחרונה, הבהירה השופטת סנדלר-איתן שלנוכח המינויים באוניברסיטאות בארץ, חל שינוי נסיבות בנוגע למעמדו האקדמי המוכר של התובע. היא כתבה כי "פגיעתו הרעה של הפרסום בשמו הטוב של התובע מתמשכת והולכת, ללא שנגרע ממנה דבר, וזאת חרף שינוי הנסיבות שחל במעמדו האקדמי המוכר של התובע בישראל". היא ציינה שפרשנות הר"י, לפיה פרופסורים אורחים אינם רשאים להשתמש בתואר "פרופסור" לפי כללי האתיקה, אינה מבוססת.

נושאים קשורים:  ד"ר יורם פינקלשטיין,  פסק דין,  לשון הרע,  פרופסור אורח,  חדשות,  ההסתדרות הרפואית
תגובות
אנונימי/ת
01.07.2024, 18:43

השופטת טועה!!!
כל מרצה באוניברסיטה (בכל תחום אגב) בארה"ב נקרא פרופסור (אולי מקביל למורה), ואין לזה מקבילה בדרגות האקדמיה בישראל...

אנונימי/ת
01.07.2024, 19:46

תוכל/י להביע חוות דעת בנושא אחרי שתזכה/י להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית כמו ונדרבילט כפרופסור עמית -בלי להיות אמריקאי ולאורך שנים.עד אז סייג לחוכמה שתיקה

אנונימי/ת
01.07.2024, 19:55

אתה טועה בגדול. פרופ' אורח הוא visiting professor וזה תואר זמני למי שמבקר באונ' בחו"ל ללא קשר למעמדו האקדמי ותקף רק לתקופת הביקור. associate professor בארה"ב אינו בשום אופן "פרופסור" ובארה"ב בשום מקרה לא יוצג ולא יציג עצמו כפרופ'. פרופ' הוא רק "פרופ' מן המניין".

אנונימי/ת
01.07.2024, 20:11

בדיוק כך. השופטת שלא מבינה דבר גרמה נזק עצום. תזכרו את הפארסה של הטכניון עם "פרופ' משנה"... כשבעלי תואר היו חותמים באום פרופ' מ. ישראל לוי... כאילו מ. הוא קיצור של שם נוסף משה. הפקרות. הר"י חייבים לערער.

אנונימי/ת
02.07.2024, 16:38

אתה טועה Visiting professor לא נחשב. מרצה הוא לא פרופסור. למעשה פרופסור בארה"ב אפילו חתן פרס נובל יציג עצמו כדוקטור.

גם אתה טועה: associate professor האמריקאי מקביל לפרופ' חבר אצלנו. באמריקה יש עוד תואר - assistant professor שאצלנו נקרא מרצה-בכיר. פרופסור-משנה זו הזייה חיפאית...

אנונימי/ת
01.07.2024, 21:20

ומה עם פרופסור בתחום אחר המציג עצמו כפרופסור למרות שאינו פרופסור לרפואה- כמו פרופסור לפסיכולוגיה, לאפידמיולוגיה לפילוסופיה....?

אנונימי/ת
01.07.2024, 21:24

היום באופן אוטומטי הגבר אשם.
האישה תמיד תמימה וחסרת יצר-מיני.
די שתגיד שאנס אז אנס .

אנונימי/ת
01.07.2024, 21:30

אבי הקשיש, פרופ' להיסטוריה נהג לומר שתואר דר' אדם מקבל ממוסד אקדמי ואילו תואר פרופסור מעניקים בני אדם איש לרעהו מסיבות שונות ובנסיבות שונות...

02.07.2024, 00:57

"כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים"......חברו=קולגה........