חדשות

גידול במספר הכירורגים ברשימות ההסדר של קופות החולים

בעקבות הרפורמה בביטוחי הבריאות, עלייה משמעותית במספר הרופאים המנתחים בשב"ן בתחומי גסטרו, אורתופדיה ועיניים

חדר ניתוח. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

קופות החולים הוסיפו בשנה האחרונה 286 מנתחים לרשימות ההסדר בעקבות הרפורמה בביטוחי הבריאות, עלייה של 8.8% בממוצע. כך עולה מנתונים שעליהם מדווח שקד גרין בכלכליסט הבוקר (א'). מספר המנתחים עלה בשיעור גבוה מהממוצע בתחומים כמו גסטרו (17.1%), אורתופדיה (12.2%) ועיניים (10.3%).

ההערכות הן שבמסגרת הרפורמה בביטוחי הבריאות, שנכנסה לתוקף בראשית החודש, כ-1.4 מיליון מבוטחי "שקל ראשון" (75%) הועברו לפוליסות משלים שב"ן (שירותי בריאות נוספים). מספר המבוטחים במשלים שב"ן טרם הרפורמה עמד בסוף 2023 על 555 אלף איש.

הרפורמה נוגעת בעיקר לתחום הניתוחים, כך שאם מנתח נמצא ברשימת ההסדר של חברת הביטוח וגם של קופת החולים, אזי המבוטח יוכל לתבוע רק את קופת החולים והמשמעות היא עלייה דרמטית במספר הניתוחים שצפויים להתבצע במסגרת שירותי השב"ן.

ברפורמה נקבע כי לפחות 50% מרשימת המנתחים של חברות ביטוח יהיו מנתחים שעובדים גם עם קופות החולים. משרד האוצר התחייב להגדיל את סל הבריאות ולהוסיף תקציבים שיאפשרו להגדיל את מספר הניתוחים  במערכת הבריאות הציבורית.

לפי הנתונים שהגיעו ל"כלכליסט", קופת החולים כללית הגדילה את מספר המנתחים ברשימתה בשיעור המשמעותי ביותר, 12.2%. אחריה נמצאת קופת חולים מכבי, עם עלייה של 8.1%, לאחר מכן קופת חולים מאוחדת עם 7% ולבסוף קופת חולים לאומית עם 6.6%.

נושאים קשורים:  שב"ן,  כירורגיה,  קופות החולים,  הרפורמה בביטוחי הבריאות,  רשימות הסדר,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
00:10

גסטרו כירורגים?