חדשות

אושרו להקמה שתי חברות בת של האיגוד הנוירולוגי בישראל

הוועד המרכזי של ההסתדרות הרפואית אישר להקים שתי חברות-בת חדשות שתפעלנה תחת האיגוד הנוירולוגי: החברה למחלות עצב-שריר והחברה לנוירולוגיה קוגניטיבית

פרופ' דוד טנה, היו"ר היוצא של האיגוד הנוירולוגי. הוביל את המהלך להקמת החברות. צילום: האיגוד הנוירלוגי

אושרו להקמה שתי חברות-בת של האיגוד הנוירולוגי בישראל:
החברה למחלות עצב-שריר והחברה לנוירולוגיה קוגניטיבית. פרופ' דוד טנה, היו"ר היוצא של האיגוד הנוירולוגי בישראל, שהוביל בשנים האחרונות את המהלך, מסר כי "הקמתן מבטאת את ההתקדמות המואצת באבחון ובטיפול בתחומים אלה ואת המהפכה ברפואת הנוירולוגיה ככלל".

על רקע פריצות דרך ביכולות הרפואיות במקצוע הנוירולוגיה, תרופות מתקדמות וטכנולוגיות אבחוניות וטיפוליות חדשניות, ולצד השקעה אדירה של תעשיית הפרמצבטיקה העולמית וה-brain-tech בתחום, אישר הוועד המרכזי של הר"י את הקמת החברה למחלות עצב שריר והחברה לנוירולוגיה קוגניטיבית. בשני התחומים קיים צורך קליני גובר ומחסור גדול במומחים בעלי הכשרה ייעודית בתחום.

מחלות עצב-שריר הן שם כולל למגוון רחב מאוד של מחלות במערכת העצבים ההיקפית, מחלות של חיבור עצב-שריר ומחלות השרירים עצמם. בין המוכרות שבהן: נוירופתיה - מחלות עצבים היקפיים, ניוון שרירים מסוג ALS, תסמונת גיליאן ברה, מיאסטניה גראביס, מחלות שריר מסוגים שונים, כולל: ניווניות, דלקתיות, מטבוליות ועוד ועוד. לפי הערכות, חיים בארץ מאות אלפי חולים במחלות עצב-שריר.

נוירולוגיה קוגניטיבית עוסקת בתחלואות מוח, שמקיפות לקות קוגניטיבית, כולל: מחלות וסקולריות של המוח, מחלות ניווניות כגון אלצהיימר, דמנציה פרונטו-טמפורלית, מחלות דהמיאלינטיביות, נאופלסטיות, דלקתיות וזיהומיות של המוח ועוד. בארץ חיים כ- 150 אלף איש, הלוקים בסוגי דמנציה שונים, ושיעור דומה של חולים עם ירידה קוגניטיבית מתונה, רובם אינם מאובחנים.

פרופ' יואב צ'פמן, יו"ר האיגוד הנוירולוגי. "בשני התחומים עברנו בשנים האחרונות תהליך מרתק של מעבר מיכולות אבחון בעיקר, ליכולות משופרות של התערבות רפואית"

חברות-הבת החדשות תעסוקנה בגיבוש הנחיות קליניות וניירות עמדה, בקידום המחקר והרגולציה, בעידוד מומחים צעירים בנוירולוגיה להתמקצע בתחום, בהשתלמויות עמיתים ובחינוך והכשרה.

עם השלמת השינוי מקיף כעת האיגוד הנוירולוגי, את הגופים הבאים: החברה לשבץ מוחי, החברה להפרעות תנועה, החברה לנוירואימונולוגיה, החברה הישראלית לכאבי ראש, וכאמור, החברה לנוירולוגיה קוגניטיבית והחברה למחלות עצב-שריר. כמו כן, נציגות הליגה הישראלית לאפילפסיה פועלת בשיתוף האיגוד הנוירולוגי, וכן פורום הסיעוד הנוירולוגי (אחיות נוירולוגיות).

לדברי פרופ' טנה: "הקמת שתי חברות הבת החדשות משלימה מהלך חשוב ומתבקש של התאמת פעילות האיגוד למהפכה המואצת ברפואת המוח. אין עוד מקצוע רפואי שעובר שינויים דרמטיים חיוביים כמו רפואת המוח ושתי חברות-הבת החדשות מייצגות מגמה זו. אני חש סיפוק רב על המהפך שעבר האיגוד הנוירולוגי בישראל, והפיכתו לגורם מקצועי משמעותי, המאחד תחתיו חברות איגודיות, שמאפשרות צמיחה, התפתחות וקידום מקצועי בתחומי הנוירולוגיה.

פרופ' יואב צ'פמן, היו"ר החדש של האיגוד הנוירולוגי בישראל, הוסיף: "בשני התחומים עברנו בשנים האחרונות תהליך מרתק של מעבר מיכולות אבחון בעיקר, ליכולות משופרות של התערבות רפואית. חברות הבת של האיגוד הן אמצעי לקידום רמת העניין של הממסד הרפואי בתחלואות, של האקדמיה והפארמה, וגם כתובת רפואית מסודרת עבור החולים ועמותות החולים לטובת קידום יעדים. אני מעריך שעם הקמת שתי חברות הבת יגבר העניין בארץ בתחלואות המוח בתחום הקוגניציה ובתחום העצב-שריר".

נושאים קשורים:  החברה לנוירולוגיה קוגניטיבית,  החברה למחלות עצב-שריר,  נוירולוגיה,  פרופ' דוד טנה,  פרופ' יואב צ'פמן,  חדשות
תגובות