חדשות

במשרד הבריאות הוקם צוות לשיפור המניעה והטיפול בפגיעות מיניות

הצוות ובו גורמי רווחה, בריאות ומשפט, ירכז את נושא הפגיעות המיניות, כולל במערכת הבריאות, ייצר מדיניות כוללת ויגבש אסטרטגיה להטמעתה

טיפול בנפגעי תקיפה מינית. צילום אילוסטרציה

משרד הבריאות הקים צוות לשיפור וקידום המניעה והטיפול בפגיעות מיניות, שירכז את הנושא שמבוזר בין כמה יחידות במשרד, ייצר מדיניות כוללת ויגבש אסטרטגיה להטמעתה.

הצוות שמונה בשבוע שעבר, יכלול גורמי רווחה, בריאות ומשפט, והוא יעסוק הן בטיפול של מערכת הבריאות בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית הן בפגיעות מיניות שמתרחשות במערכת. על כך מדווח הבוקר (ב') עידו אפרתי בהארץ.

מקורות במשרד המצוטטים בכתבה אמרו כי הצוות החדש יציב את נושא הטיפול בפגיעות מיניות גבוה יותר בסדר העדיפויות במערכת הבריאות ולא יסתפק בנהלים רשמיים. כך למשל, אחת ממטרותיו היא להעמיק את יישום התכנית בבתי החולים ולבצע מיפוי באמצעות סקר בנושא פגיעות מיניות בקופות חולים. ברקע, ישנן עוד פעולות רבות הנדרשות בנושא שגיבשו גופים אזרחיים, בהן: קידום נוהל לזיהוי וטיפול בסמי אונס, הסדרת הדין המשמעתי של רופאים ואנשי צוות, והרחבת מערך הטיפול בפגיעה מינית בנציבות הקבילות למקצועות הרפואה.

"הצוות מבוסס על הגורמים הרלוונטיים בתוך משרד הבריאות אבל הוא יעבוד בשיתוף עם גורמים נוספים לצורך תכנון וייעוץ, אם זה גורמים מקופות החולים, ובתי החולים, וכן הארגונים האזרחיים", נכתב.

בהתייחסות לצורך בריכוז המידע תחת יחידה אחת אמר בכיר במשרד כי "המידע כיום מאד מפוזר וחלקי, ולכן אחד הנושאים שבהם יעסוק הצוות הוא קידום החלטות שיובילו לאיסוף מידע שיטתי ומלא. למשל, אנחנו רוצים שכל החדרים האקוטיים יעבדו עם מערכת מחשוב אחידה, דבר שיאפשר לאסוף מידע רוחבי וביצוע חיתוכים ופילוחים חשובים שיסייעו לנו לעקוב אחרי תמונת המצב ולפעול בהתאם".

הביקורת על נוהל משרד הבריאות מ-2022, בנוגע למניעה ולטיפול בפגיעות מיניות בתוך המערכת, כוללת בין השאר את העדר שיתוף מידע על מטרידים סדרתיים, את העובדה שאינו מסדיר ליווי מקצועי לממונות על הטיפול בהטרדה מינית, אין בו שקיפות בנוגע לאופן מנוי ועדות המשמעת בבתי החולים והוא לא מפרט מה נדרש למניעת הישנות מקרי הטרדה.

נושאים קשורים:  פגיעה מינית,  משרד הבריאות,  חדשות,  הטרדה מינית
תגובות