ישראל במלחמה

קטאר תעביר תרופות לחטופים בתמורה למלאי תרופות לעזתים

תרופות מצילות חיים יועברו לחולים הכרוניים החטופים בעזה | במטה משפחות החטופים דורשים הוכחה על מתן התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה

עצרת לשחרור החטופים בשבי החמאס בעזה, "כיכר החטופים", 13 בינואר 2024. צילום אבשלום ששוני/ פלאש 90

תרופות מצילות חיים, המיועדות בעיקר לחולים הכרוניים החטופים בעזה, יועברו לחטופים על ידי קטאר באמצעות הצלב האדום.

תרופות לחולי סוכרת, זריקות אינסולין ומדי גלוקוז, משקפי ראייה, משאפי אסתמה, תרופות לסובלים ממחלות לב ולחץ דם, כדורים לאיזון בלוטת התריס ותרופה להתמודדות עם מחלות מעי דלקתיות ועוד, נרכשו על ידי קטאר והחלו לעשות את דרכן לחטופים דרך מעבר רפיח.

כפי שפורסם בשבוע שעבר בדוקטורס אונלי, מדו"ח רפואי מפורט על מצבם של החטופים, שהכין מערך הרפואה במטה משפחות החטופים, עולה כי מצבם הפיזי והנפשי של רבים מהחטופים הולך ומידרדר ונשקפת סכנה לחייהם.

בהסכם בין ראש המוסד דדי ברנע לקטארים נקבע כי בתמורה להעברת תרופות לחטופים, ישראל תגדיל משמעותית את מלאי התרופות לעזה. רשימת התרופות שיועברו לחטופים הורכבה בעזרת הרופאים האישיים של החטופים.

עם זאת, לא ברור כיצד ניתן להבטיח שהתרופות אכן תגענה לחטופים, כיוון שהצלב האדום אינו מורשה לראותם וכל אינדיקציה כזו תהיה גם הוכחה להיותם בחיים, מידע שהחמאס אינו מעוניין לשתף.

במטה משפחות החטופים מסרו: "אנחנו דורשים הוכחה ויזואלית שהחטופים אכן מקבלים את התרופות כתנאי להעברת התמורות לעזה. התמונות המזעזעות של החטופות בשבי מחייבות הגברת הלחץ על המדינות המעורבות במו"מ להובלת שחרור מיידי, ולא לעצור בהעברת תרופות".

נושאים קשורים:  חטופים,  ישראל במלחמה,  סיוע רפואי,  קטאר,  חמאס,  הצלב האדום,  תרופות,  חדשות
תגובות