חדשות

שר הבריאות אוריאל בוסו רץ במקביל לראשות עיריית בני ברק

על פי חוק הרשויות המקומיות, ח"כים ושרים יכולים להתמודד על תפקיד ציבורי במישור המוניציפלי | השר בוסו צפוי לצאת לקמפיין מקומי מלשכתו במשרד הבריאות

טדרוס

שר הבריאות אוריאל בוסו ממשיך להתמודד גם על תפקיד ראש עיריית בני ברק. כך דיווחה הבוקר (א') טלי חרותי-סובר בדה מרקר.

הכתבת מציינת כי חוק הרשויות המקומיות (הגבלת הזכות להיבחר) משנת 1964 לא מונע מנבחרי ציבור להתמודד על תפקיד ציבורי במישור המוניציפלי מבלי לוותר על תפקידם בכנסת וכי נבחרים אינם מחויבים לצאת לחל"ת כפי שמחויבים עובדי רשות מקומית המתמודדים על תפקיד דומה. החוק מאפשר לחברי כנסת, שרים או סגני שרים לנהל קמפיין אישי עבור תפקיד מקומי כמו ראש רשות או חבר מועצה מתוך הלשכה לה זכו ועל חשבון זמן ומשאבים ציבוריים.

כזכור, שר הבריאות בוסו, ששימש עד לראשית אוקטובר כיו"ר ועדת הבריאות, החליף בתפקיד את השר משה ארבל, שהחזיק בתפקיד הכפול של שר הפנים ושר הבריאות.

מלשכתו של בוסו נמסר: "אוריאל בוסו מתמודד על ראשות העיר בני ברק וגם אמר את זה בקולו. במקביל, הוא מביא הישגים היסטוריים למשרד הבריאות. הוא לא פורש, לא מחויב לפרוש וממשיך לעבוד במרץ עבור כלל הציבור".

גורם בכיר בש"ס המצוטט בכתבה ציין כי "איש לא מקיים קמפיין לשלטון המקומי תוך כדי מלחמה, כך שמדובר בשאלה תיאורטית". לדבריו, במפלגה ממתינים להחלטה סופית על מועד הבחירות, לפני שאלת פתיחת הקמפיינים. שוב ושוב הוזכר כי החוק לא מחייב איש ציבור לפרוש לביתו על מנת להתמודד על קמפיין מוניציפלי.

נושאים קשורים:  שר הבריאות אוריאל בוסו,  עיריית בני ברק,  בחירות מוניציפליות,  חדשות
תגובות