חדשות

אתר "מאוחדת" הותקף ע"י האקרים

"אנונימוס סודן", קבוצת האקרים המזוהה עם רוסיה, הודיעה כי הפילה את אתר הקופה | "מאוחדת": "מדובר בתקלת תקשורת מוכרת שטופלה"

סניף קופת חולים מאוחדת בתל אביב. צילום: א.ק

קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן", המזוהה עם רוסיה, טענה אמש (א') כי הפילה את אתר קופת החולים מאוחדת. ההערכה כפי שעולה מדיווח של רפאל קאהאן ב-ynet שמדובר במתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS), שבה האקרים מציפים את השרת של האתר כדי לגרום לו לקרוס.

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה: "חווינו תקלת תקשורת שמוכרת לנו. היא טופלה תוך זמן קצר מאוד והאתר חזר לפעול בצורה תקינה".

ביום ו' פרסם מערך הסייבר הלאומי עדכון דחוף לארגונים, הנוגע למצלמות המחוברות לאינטרנט. "בצל הלחימה, גורמים עוינים צפויים לבצע נסיונות גישה לא מורשים למצלמות של שלל ארגונים, זאת על מנת לאסוף מידע מודיעיני על המתרחש בישראל", נכתב בהודעה.

משרד הבריאות הבהיר כי "כחלק ממאמצי העלאת החוסן במשק, מבצעים מערך הסייבר הלאומי ומשרד הבריאות פעולות שונות לחיזוק עמידות בתי החולים מפני מתקפות ובודקים כל חשד גם היום. כחלק ממאמצים אלה מתקיימות גם פעולות יזומות המתבטאות בהפסקה זמנית של חיבורים מרחוק. בשלב זה, אין השפעה על תפקוד בתי החולים והשירות למטופלים נמשך כהרגלו".

נושאים קשורים:  האקרים,  חדשות,  מתקפת סייבר,  קפות חולים מאוחדת
תגובות